教育システム情報学会誌
Online ISSN : 2188-0980
Print ISSN : 1341-4135
ISSN-L : 1341-4135
一般論文
コンピュテーショナル・シンキング概念に基づくプログラム自動評価機能を持つScratch用学習支援システムの開発
太田 剛加藤 浩森本 容介
著者情報
ジャーナル フリー

2018 年 35 巻 2 号 p. 204-214

詳細
抄録

We developed a comprehensive learning-support system for Scratch, a visual programming language. It provides automatic assessment of computational thinking concepts such as conditional statements, loops, data, and parallelism in order to develop students’ programming skills. It also provides more than 60 sample functions that are commonly used in Scratch projects, and analyzes automatically which functions are used in a project. The system could be used in supporting mentors and learners of programming learning, and analyzing a lot of programs to understand how learners master programming.

著者関連情報
© 2018 一般社団法人教育システム情報学会
前の記事 次の記事
feedback
Top