1) Lecturer, Faculty of International Cultural Studies, Ueno Gakuen Universtiy
訂正後 :
1) Faculty of International Cultural Studies, Ueno Gakuen Universtiy
訂正日: 2008/03/24訂正理由: -訂正箇所: 引用文献情報訂正内容: 訂正前 : Abe, K. 2001: 阿部克彦「サファヴィー朝以降のタイル-ケルマーンの釉下彩タイルを中心に-」飯島章仁(編)『砂漠にもえたつ色彩-中近東5000年のタイル•デザイン-』岡山市立オリエント美術館, 33-36. Abe, K., "Under-glazed tiles from Kerman: Iranian tiles since the Safavid period," in Iijima, A. (ed.), Burning Colours on Desert: 5000 Years of Tile Design in Middle East, Okayama Orient Museum, 2001, 33-36. Fukai, S. 1972:深井晋司(編)『体系世界の美術 第8巻 イスラーム美術』学習研究社. [Fukai, S. (ed.), Art of Islam, History of World Art, Vol.8, Gakushu Kenkyusha, 1972.] Haneda, M. 1994:羽田正『モスクが語るイスラム史-建築と政治権力』中央公論社. [Haneda, M., History of Islam Seen by Mosques: Architecture and Political Power, Chuokoronsha, 1994.] Iijima, A. 2001:飯島章仁(編)『砂漠にもえたつ色彩-中近東5000年のタイル•デザイン-』岡山市立オリエント美術館. Iijima, A.(ed.), Burning Colours on Desert: 5000 Years of Tile Design in Middle East, Okayama Orient Museum, 2001. Ishii, A. 1977-1979:石井昭「イスラーム建築の様式と技法」(3)-(6),続(1)<続(2)『ディテール』 51-53, 55, 59, 60. [Ishii, A., "Style and Technic in Islamic Architecture" (3)-(6), suppl.(1)<(2), Detail 51-53, 55, 59-60, 1977-1979 Ishii, A. 1981:石井昭(訳)A.U.ボープ『ペルシア建築』鹿島出版会. Ishii, A.(tr.), Pope, A.U., Persian Architecure, Kajima Shuppankai, 1981. Kawatoko, M. 1985:川床睦夫「アル=フスタート出土のフィルター」『三上次男博士喜寿記念論文集:考古編』平凡社, 353-371. Kawatoko, M., "Filters of Water Jugs Found at al-Fustat", in Papers in Honour of Professor Tsugio Mikami: Archaeology, Heibonsha, 1985, 353-371. Kobayashi, K. 1996:小林一枝「<海の老人>の図像成立をめぐって-<千夜一夜物語>挿絵と人魚図像-」『オリエント』39/1, 127-148. Kobayashi, K., "The Illustration of the Old Man of the Sea and the Story of Sindbad the Sailor: Its Iconography and Legendary Background," BSNESJ 39/1 (1996), 127-148. Kobayashi, K. 1997:小林一枝「イスラーム絵画に表された聖書物語-ニーシャープーリーの<諸予言者物語伝>を中心に-」『宗教美術研究』4, 1-17. [Kobayashi, K., "Biblical Stories in Islamic Painting: Around the Nish<atilde;puri's Qisas al-Anbiy<atilde;'", Religious Art Review 4 (1997), 1-17.] Masuya, T. 1990:桝屋友子「ペルシャ絵画としての<ミイラージュ•ナーメ>」『美術史の六つの断面-高階秀爾先生に捧げる美術史論集-』美術出版社, 102-116. [Masuya, T., "Mi'r<atilde;j-n<atilde;meh in Persian Painting," in Six Phases in Art History: Papers in Honour of Professor Shuji Takashina, Bijutsu Shuppansha; 1990, 102-116.] Mikami, T. 1969:三上次男『ペルシアの陶器』中央公論美術出版. [Mikami, T., Ceramics of Persia, Chuokoron Bijutsu Shuppan 1969.] Sasaki, T. 1999:佐々木達夫「イスラームの染付」『東洋陶磁』28,43-54. Sasaki, T., "Islamic Blue-and-White," Toyo Toji (Oriental Ceramics) 28 (1999), 43-54. Sugimura, T. 1971:杉村棟「トプカプ•サライ宮殿所蔵の画冊について」『オリエント』14/2, 93-108. Sugimura, T., "On the Albums in the Topkapu Saray Museum, Istanbul," BSNESJ 14/2 (1971), 93-108. Sugimura, T. 1976:杉村棟「トプカプ•サライ博物館所蔵の魚藍観音図」『江上波夫教授古希記念論集:考古•美術編』山川出版社, 377-397. Sugimura, T., "The Kuan-yin with a Fish Creel (Y<uuml;-lan Kuan-yin) in the Topkapu Museum, Istanbul," in Papers in Honour of Professor Namio Egawa: Archeology < Art History, Yamakawa Shuppansha, 1976, 337-397. Sugimura, T. 1994:杉村棟『絨毯-シルクロードの華』朝日新聞社. Sugimura, T., Woven Flowers of the Silk Roads: An Introduction to the Carpet Heritage of West Asia and Central Asia., Asahi Shinbunsha, 1994. Sugimura, T. 1999:杉村棟(編)『世界美術大全集 東洋編第17巻 イスラーム』小学館. Sugimura, T. (ed.), New History of World Art, Oriental Art, Vol. 17: Islam, Shogakkan, 1999. Sugita, H.1993:杉田英明『事物の声絵画の詩-アラブ•ペルシア文学とイスラム美術-』平凡社. [Sugita H., Voice of Object, Poem of Painting: Arab-Persian Literature and Islamic Art, Heibonsha, 1993.] Takahashi, T.<T. Yuba 1999:高橋忠久,弓場紀知(編)『トルコの陶器とタイル』中近東文化センター. Takahashi, T<T. Yuba(eds.), Ottoman Ceramics and Tiles, The Middle Eastern Culture Center in Japan, 1999. Yamanlar M. M. 1998:ヤマンラール•水野美奈子「サライ•アルバム(宮廷画帳):概要•研究動向と課題」『慶應義塾大学言語文化研究所紀要』30,301-312.Yamanlar M.M., "Saray Albums: The Outline of Albums, the Trends and Problems of the Studies," Reports of the Keio Institute of Cultural and Linguistic Studies 30 (1998), 301-312. Yamanlar M. M. 2000:ヤマンラール•水野美奈子「太湖石からサズ葉文様への系譜」『オリエント』43/1, 71-88. Yamanlar M.M., "The Formation of Saz Style Ornaments: From Taihu-Rocks to Saz Leaf Ornaments," BSNESJ 43/1 (2000), 71-88.
訂正後 : Abe, K. 2001: 阿部克彦「サファヴィー朝以降のタイル-ケルマーンの釉下彩タイルを中心に-」飯島章仁(編)『砂漠にもえたつ色彩-中近東5000年のタイル•デザイン-』岡山市立オリエント美術館, 33-36. Abe, K., "Under-glazed tiles from Kerman: Iranian tiles since the Safavid period," in Iijima, A. (ed.), Burning Colours on Desert: 5000 Years of Tile Design in Middle East, Okayama Orient Museum, 2001, 33-36. Fukai, S. 1972:深井晋司(編)『体系世界の美術 第8巻 イスラーム美術』学習研究社. [Fukai, S. (ed.), Art of Islam, History of World Art, Vol.8, Gakushu Kenkyusha, 1972.] Haneda, M. 1994:羽田正『モスクが語るイスラム史-建築と政治権力』中央公論社. [Haneda, M., History of Islam Seen by Mosques: Architecture and Political Power, Chuokoronsha, 1994.] Iijima, A. 2001:飯島章仁(編)『砂漠にもえたつ色彩-中近東5000年のタイル•デザイン-』岡山市立オリエント美術館. Iijima, A.(ed.), Burning Colours on Desert: 5000 Years of Tile Design in Middle East, Okayama Orient Museum, 2001. Ishii, A. 1977-1979:石井昭「イスラーム建築の様式と技法」(3)-(6),続(1)&続(2)『ディテール』 51-53, 55, 59, 60. [Ishii, A., "Style and Technic in Islamic Architecture" (3)-(6), suppl.(1)&(2), Detail 51-53, 55, 59-60, 1977-1979 Ishii, A. 1981:石井昭(訳)A.U.ボープ『ペルシア建築』鹿島出版会. Ishii, A.(tr.), Pope, A.U., Persian Architecure, Kajima Shuppankai, 1981. Kawatoko, M. 1985:川床睦夫「アル=フスタート出土のフィルター」『三上次男博士喜寿記念論文集:考古編』平凡社, 353-371. Kawatoko, M., "Filters of Water Jugs Found at al-Fustat", in Papers in Honour of Professor Tsugio Mikami: Archaeology, Heibonsha, 1985, 353-371. Kobayashi, K. 1996:小林一枝「<海の老人>の図像成立をめぐって-<千夜一夜物語>挿絵と人魚図像-」『オリエント』39/1, 127-148. Kobayashi, K., "The Illustration of the Old Man of the Sea and the Story of Sindbad the Sailor: Its Iconography and Legendary Background," BSNESJ 39/1 (1996), 127-148. Kobayashi, K. 1997:小林一枝「イスラーム絵画に表された聖書物語-ニーシャープーリーの<諸予言者物語伝>を中心に-」『宗教美術研究』4, 1-17. [Kobayashi, K., "Biblical Stories in Islamic Painting: Around the Nishapuri's Qisas al-Anbiya'", Religious Art Review 4 (1997), 1-17.] Masuya, T. 1990:桝屋友子「ペルシャ絵画としての<ミイラージュ•ナーメ>」『美術史の六つの断面-高階秀爾先生に捧げる美術史論集-』美術出版社, 102-116. [Masuya, T., "Mi'raj-nameh in Persian Painting," in Six Phases in Art History: Papers in Honour of Professor Shuji Takashina, Bijutsu Shuppansha; 1990, 102-116.] Mikami, T. 1969:三上次男『ペルシアの陶器』中央公論美術出版. [Mikami, T., Ceramics of Persia, Chuokoron Bijutsu Shuppan 1969.] Sasaki, T. 1999:佐々木達夫「イスラームの染付」『東洋陶磁』28,43-54. Sasaki, T., "Islamic Blue-and-White," Toyo Toji (Oriental Ceramics) 28 (1999), 43-54. Sugimura, T. 1971:杉村棟「トプカプ•サライ宮殿所蔵の画冊について」『オリエント』14/2, 93-108. Sugimura, T., "On the Albums in the Topkapu Saray Museum, Istanbul," BSNESJ 14/2 (1971), 93-108. Sugimura, T. 1976:杉村棟「トプカプ•サライ博物館所蔵の魚藍観音図」『江上波夫教授古希記念論集:考古•美術編』山川出版社, 377-397. Sugimura, T., "The Kuan-yin with a Fish Creel (Yü-lan Kuan-yin) in the Topkapu Museum, Istanbul," in Papers in Honour of Professor Namio Egawa: Archeology & Art History, Yamakawa Shuppansha, 1976, 337-397. Sugimura, T. 1994:杉村棟『絨毯-シルクロードの華』朝日新聞社. Sugimura, T., Woven Flowers of the Silk Roads: An Introduction to the Carpet Heritage of West Asia and Central Asia., Asahi Shinbunsha, 1994. Sugimura, T. 1999:杉村棟(編)『世界美術大全集 東洋編第17巻 イスラーム』小学館. Sugimura, T. (ed.), New History of World Art, Oriental Art, Vol. 17: Islam, Shogakkan, 1999. Sugita, H.1993:杉田英明『事物の声絵画の詩-アラブ•ペルシア文学とイスラム美術-』平凡社. [Sugita H., Voice of Object, Poem of Painting: Arab-Persian Literature and Islamic Art, Heibonsha, 1993.] Takahashi, T.& T. Yuba 1999:高橋忠久,弓場紀知(編)『トルコの陶器とタイル』中近東文化センター. Takahashi, T & T. Yuba(eds.), Ottoman Ceramics and Tiles, The Middle Eastern Culture Center in Japan, 1999. Yamanlar M. M. 1998:ヤマンラール•水野美奈子「サライ•アルバム(宮廷画帳):概要•研究動向と課題」『慶應義塾大学言語文化研究所紀要』30,301-312.Yamanlar M.M., "Saray Albums: The Outline of Albums, the Trends and Problems of the Studies," Reports of the Keio Institute of Cultural and Linguistic Studies 30 (1998), 301-312. Yamanlar M. M. 2000:ヤマンラール•水野美奈子「太湖石からサズ葉文様への系譜」『オリエント』43/1, 71-88. Yamanlar M.M., "The Formation of Saz Style Ornaments: From Taihu-Rocks to Saz Leaf Ornaments," BSNESJ 43/1 (2000), 71-88.