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クエリ検索: "グルメ杵屋"
4件中 1-4の結果を表示しています
  • 澤 宏司, 鶴島 亨
    生態心理学研究
    2018年 11 巻 2 号 73-76
    発行日: 2018/09/08
    公開日: 2020/12/01
    ジャーナル フリー

    筆者らが考案し,運営する“サワ☆博士の数楽たいそう”は簡単な計算を伴う全身運動群である.その特徴の筆頭は“運動しながら無関係な計算をする”のではなく“与えられた運動タスクのためには必然的に計算を要する”ことである.定期的なクラス指導,様々な機会のイベント指導,高齢者施設へのメニュー提供などに基づく数の知覚に関する知見や,2018 2 月の日本生態心理学会でのワークショップの様子を報告しつつ,計算行為と身体の関係について論じる.

  • 蔵冨 幹
    名古屋文理大学紀要
    2015年 15 巻 55-60
    発行日: 2015/03/31
    公開日: 2019/07/01
    研究報告書・技術報告書 フリー
    外食産業の成長は日本経済,社会情勢の変化の影響を受けてきた.その中で驚異的な発展,成長してきた企業もあれば,その一方で,繁栄の期間を永く維持できずに衰退していった企業も数多くある.本論文の目的は外食産業を代表する企業を中心に,企業が繁栄を謳歌できる期間,つまり企業の寿命について検証することにある.日本経済新聞社の「日本の飲食業ランキング調査」を用い検証の結果,1981 年以降の10 年ごとに売上高上位100 社ランキングに名を連ねた企業は,213 社であった.また,外食産業の企業の平均的な「企業の寿命」は20 年足らずであった.上位100 社にランク入りした外食企業は10 年で半数が,20 年で80%の企業がランキングから消えていく結果となった.すべての期間ランク入りし,尚且つ継続的に売上を上昇させ続けている企業は7 社であった.
  • 高城 孝助
    フードシステム研究
    2007年 14 巻 2 号 40-51
    発行日: 2007/10/31
    公開日: 2010/12/16
    ジャーナル フリー
    With the food business (The food manufacturing industry, the food wholesale industry, the food retailing, the dining out industry, and daily dishes and the box lunch industry that supports food on the home meal, home meal replacement (or meal solution) and dining out are called to be a food business generically in this text) who is the user of farm products for agriculture home, the construction of the agribusiness that makes the grasp of the trend of the consumer who purchases and uses farm products through the food business a starting point is requested.
    The movement of tie-up of a dining out enterprises and home meal replacement (or meal solution) companies and domestic agriculture extends gradually, and the so on of Watami Foodservice, Mos Foodservice, and Saizeriya are published frequently by general paper and journal and the magazine, etc. as the entry into agriculture and a coordinated case with agriculture. What are changing very, and requesting it from agriculture consumer needs have changed for the food business in the location of farm products as the ingredient though the case with another enterprise has increased, too?
    Dining out enterprises and home meal replacement (or meal solution) companies decided to be taken up, to view business conditions and the commodity and the menu development corresponding to the change in consumer needs, and to search for the method of a coordinated expansion with agriculture in this text from among the food business based on such an awareness of the issues.
  • 林 裕子, 大下 市子, 田代 文子, 時枝 久子, 橋爪 伸子, 五島 淑子, 和仁 皓明
    会誌食文化研究
    2014年 10 巻 47-53
    発行日: 2014年
    公開日: 2022/02/17
    ジャーナル フリー

    This chronology is the fifth in a series of publications on comparative food cultures.

    This particular installment will cover part of the Showa era from 1961 to 1988. Previously, the authors have examined Japanese food culture in the period between the Jomon and Azuchi-Momoyama eras, as well as the Edo, Meiji, Taisyo, and Showa eras (specifically, the part of the Showa period from 1926 to 1960).

    The year 1988 marks a clear cutoff in food culture phenomena in terms of such events having a lasting influence on later generations of Japanese food culture; mirroring that endpoint, this chronology also stops in the same year. The authors have only recorded food culture phenomena lasting for approximately a quarter of a century. Incidentally, 1988 also marks the end of the Showa era.

    The authors have compiled information on 408 chronological items from 222 sources, including 48 print publications and 174 electronic publications. Food culture phenomena are classified in this chronology in the same manner as previous papers in this series.

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