詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する: 検索条件を変更
クエリ検索: "ポルノ女優"
6件中 1-6の結果を表示しています
  • 後藤 正次
    現代英米文化
    1985年 16 巻 69-75
    発行日: 1985/12/30
    公開日: 2017/09/07
    ジャーナル フリー
  • 谷口 恭
    女性心身医学
    2021年 26 巻 2 号 140-144
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/12/02
    ジャーナル フリー
  • ―マーティン・クリンプ『彼女の生に対する試み』論―
    關 智子
    演劇学論集 日本演劇学会紀要
    2013年 57 巻 39-53
    発行日: 2013年
    公開日: 2017/01/06
    ジャーナル フリー

    Martin CRIMP's Attempts on Her Life (1996) abounds with experimentation that violates the conventional rules of modern dramas. In this paper, I analyse Attempts, focusing on the structure. The play consists of 17 fragmentary scenarios dealing with the concept of character, which is represented by ‘Anne’, who never appears. The purpose in this paper is to shed some light on the peculiarity of this play.

    All 17 scenarios have the same form, where only the speakers talk about Anne. The content of the scenarios is discontinuous and inconsistent. Moreover, Anne is depicted quite differently by each of the speakers. The consistency of the form emphasises the arbitrariness of the content. This arbitrariness stimulates the imagination of both readers and audiences, and even urges them to imagine another Anne not depicted in the play.

    This mechanism of stimulation is particularly clear in the first scenario, ‘All Messages Deleted’. In this scenario, the messages on an answering machine are deleted after a pause. Although CRIMP never says how and by whom the messages are deleted, the pause urges readers and audiences to surmise it is Anne who deletes the messages. The mechanism of stimulation in Attempts always encourages readers and audiences to create Anne using their imagination, even though Anne never appears as a physical character in the play.

    Thus, based on the above, one of the peculiarities of Attempts is this mechanism of stimulation that encourages the creativity and imagination of readers and audiences.

  • 東浦 弘樹
    カミュ研究
    1996年 2 巻 37-52
    発行日: 1996年
    公開日: 2022/12/01
    研究報告書・技術報告書 フリー
  • 今井 瞳良
    映像学
    2019年 102 巻 137-154
    発行日: 2019/07/25
    公開日: 2019/11/19
    ジャーナル フリー

    本稿は、白川和子が主演した日活ロマンポルノの団地妻シリーズ『団地妻昼下りの情事』( 西村昭五郎監督、1971 年 ) と『団地妻 しのび逢い』(西村昭五郎監督、1972 年)の分析を通して、「団地妻」が「密室に籠る団地妻」からの解放を模索していたことを明らかにする。団地妻は憧れのライフスタイルであるとともに、社会から隔絶され、孤立した「密室に籠る団地妻」としてイメージされてきた。ところが、団地妻イメージとして絶大な影響力を持った白川主演の「団地妻映画」は、「密室に籠る団地妻」からの解放を模索する「団地妻」と、会社に組み込まれた不安定な「団地夫」の夫婦を定型としている。「団地妻映画」は、「密室に籠る団地妻」というイメージにはあてはまらない作品であったのだ。ところが、結婚して本物の団地妻となり引退した白川和子は、「団地妻映画」と「密室に籠る団地妻」という相反するイメージを接続させ、遡行的に団地妻イメージの起源となっていく。白川が「団地妻」を演じた『昼下りの情事』と『しのび逢い』は、「密室に籠る団地妻」からの解放を模索する「団地妻映画」であったにもかかわらず、団地妻イメージの起源として捏造されたのである。

  • ―スーパー台風ヨランダ後の文学アンソロジーAgamにみるレジリエンスの生政治への抵抗―
    芝宮 尚樹
    アジア・アフリカ地域研究
    2023年 23 巻 1 号 65-95
    発行日: 2023/09/30
    公開日: 2023/10/27
    ジャーナル フリー

    Super Typhoon Yolanda hit the Philippines in November 2013 and caused the largest damage in the country’s history. Previous studies on the disaster have mainly discussed the problematic nature of the neoliberalist reconstruction process, which transferred responsibility for crisis response from the state to markets and individuals. These studies, however, have limited their scope to condemning political economic injustice and have failed to shed light on the creativity of people who, presupposing a degree of social and ecological precarity, try to design alternative lives under crisis conditions. This paper, therefore, critiques the literary anthology Agam: Filipino Narratives on Uncertainty and Climate Change, published by an environmental NGO in June 2014, and shows its significance in the social context of that time. While the idea of resilience gained the power to rigidly govern the victims’ lifestyle and their relationship with the natural environment in the aftermath of Yolanda, Agam utilizes media that do not fix meanings, such as photography and literature, to explore the uncertainty of nature, and presents an image of the Filipino nation that, in the midst of destruction, transforms itself and lives through the climate crisis by its own hands. This paper implies that a unique politics of climate is emerging in the contemporary Philippines that resists the biopolitics of resilience and stakes the very possibility of experiencing and responding to the climate crisis on its struggle.

feedback
Top