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クエリ検索: "市場価値"
2,836件中 1-20の結果を表示しています
  • *石橋 里美, 内藤 哲雄
    日本心理学会大会発表論文集
    2007年 71 巻 1PM135
    発行日: 2007/09/18
    公開日: 2018/08/15
    会議録・要旨集 フリー
  • 仔ウシ売却の事例から
    *呉人 花
    日本文化人類学会研究大会発表要旨集
    2021年 2021 巻
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/10/01
    会議録・要旨集 フリー
    本発表では、中国・内モンゴル自治区において、仔ウシ売却を生計手段とする牧民に焦点を当てる。中国都市部の牛肉消費量の急増に伴い、家畜仲買人は肉牛として肥育する仔ウシを求めるようになった。牧民は、仔ウシの
    市場価値
    が体格と模様・色によって異なると考えている。本発表の目的は、牧民が仔ウシの
    市場価値
    をいかに理解し、どこまで高めようとするのか、という観点から牧畜における
    市場価値
    追求の様相を考察することである。
  • *オポクボアマ ネイルキャンベル
    日本森林学会大会発表データベース
    2008年 119 巻 P3d05
    発行日: 2008年
    公開日: 2008/03/14
    会議録・要旨集 フリー
  • 住宅の市場価値向上による都市経営改善方策検討のための研究
    齊藤 広子, 中城 康彦
    都市計画論文集
    2014年 49 巻 3 号 1005-1010
    発行日: 2014/10/25
    公開日: 2014/10/25
    ジャーナル オープンアクセス
    既存住宅の
    市場価値
    向上による都市経営改善方策を検討するために、米国カリフォルニア州を取り上げ、関係者による
    市場価値
    の合意形成のための評価手法を分析する。具体的には既存住宅の売買時の価格、住宅ローン時の不動産鑑定評価、固定資産税の評価方法である。結果、米国では既存住宅の
    市場価値
    合意形成手法として、第一に売買時として物件検索期には住宅や住環境の性能、価格妥当性を判断できる情報が無料の消費者サイトで整備されており、消費者自ら、信頼性のある情報を主体的に容易に、安価で即座に入手できる体制がある。さらに契約検討段階に進むと消費者が自ら入手できる精度の高い情報としてインスペクターによる建物検査、不動産鑑定士による価格査定がある。こうした体制により性能に基づいた
    市場価値
    を消費者自らが把握でき、売主と買主、さらに住宅ローン融資時の銀行等と
    市場価値
    を合意できる体制が整備されている。さらに売買時の取引価格が固定資産税の評価額と連動し、地方自治体の財政に大きな影響を与えている。
  • *髙橋 実乃理, 石井 一英, 落合 知, Ham Geun-Yong
    廃棄物資源循環学会研究発表会講演集
    2023年 34 巻 C10-6-P
    発行日: 2023年
    公開日: 2023/12/11
    会議録・要旨集 フリー

    酪農地域でのふん尿処理方法の一つであるメタン発酵施設で生産されたバイオガスの発電以外の利用方法を検討するためのケーススタディーを釧路地域で行った。バイオメタン、水素、LPGに変換する方法の比較を、エネルギー量、

    市場価値
    、既存インフラなどの視点から比較を行った。その結果、既存の流通網が利用でき、
    市場価値
    も比較的高いLPGへ変換する方法が有利であることが分かった。

  • —あなたの会社は大企業病ではありませんか?—
    電気学会倫理委員会
    電気学会誌
    2012年 132 巻 4 号 243
    発行日: 2012/04/01
    公開日: 2012/04/01
    ジャーナル フリー
  • 川上 淳之, 淺羽 茂
    組織科学
    2013年 47 巻 2 号 27-36
    発行日: 2013/12/20
    公開日: 2014/06/30
    ジャーナル フリー
     無形資産は伝統的に経営学の研究対象であるが,経済学でも最近,無形資産の1つであるマネジメント・プラクティス(MP)について,同形式の調査が各国で行われている.本稿は,日本の調査データを利用して,企業の
    市場価値
    に対するMPの貢献分を求めた.その結果,他の無形資産と比べ,MP貢献分は小さい.日本の企業間の
    市場価値
    の差を説明するには,日本企業にとって優れたMPを特定し,調査項目に入れる必要があるだろう.
  • 平均原理か限界原理か
    東井 正美
    農林業問題研究
    1982年 18 巻 1 号 1-8
    発行日: 1982/03/25
    公開日: 2011/09/05
    ジャーナル フリー
  • 野城 智也
    日本不動産学会誌
    2022年 36 巻 2 号 35-39
    発行日: 2022/09/30
    公開日: 2023/09/30
    ジャーナル フリー

    Due to the diffusion of digital-twin-based business operations, the value of building assets will be dependent not only on the performance and function as physical objects but also will be increasingly dependent on the maturity and preciseness of their model constructed in cyberspace. The model shall be maintained and upgraded sustainably for sustainable building asset management.

  • 松石 勝彦
    土地制度史学
    1968年 10 巻 2 号 42-57
    発行日: 1968/01/20
    公開日: 2017/09/30
    ジャーナル フリー
    How are prices of production (costprice+average profit) formed? What is the mechanisn of competition of capitals by which these prices are formed? This problem is of a great significance, since it pvovides a very important key to the solution of not only economic crises, but also so-called 'Transformation Problem' and monopoly prices. Karl Marx's 'Capital', vol. III, chap. 10 mainly deals with this problem. Yet, it has many points which we cannot clearify. For one thing, why does it chiefly observe market-values and market-prices, though it was originally meant to discuss prices of production? Capitals, always seeking higher profits, compete with each other and move around among different spheres of producton. If they yield only lower rate of profit in one sphere where the organic composition of capitals is originally higher, they will get out of it and blow into another where the composition is originally lower, hence higher rate of profit. This kind of competition of capitals taking place among various spheres of production changes in each sphere the amount of supply and consequently, if demand remains unchanged, the ratio of supply to demand. Under this ratio changed, how can the prices of production be formed? This problem is, indeed, nothing but a formation of prices through competition within one single sphere which was fully analysed in the chapter above-quoted. Competetion of capitals among different spheres influences only the ratio of supply to demand in each sphere through incessant transfer of capitals, but this is all. It leaves the problem of formation of prices to the competition taking place within one single sphere. This kind of competition is three-sided ; competition among sellers (producers), among buyers, and among the two. Under a certain ratio of supply to demand, these three sides of competition, cooperating together, achieve one and same market-value out of various different individual values which are produced under different conditions of production. Now, competition of capitals in different spheres modifies that old ratio. So the three sides of competition in each single sphere change. In the sphere where the rate of profit was originally lower, sellers' competition gets less tense with the outflow of capitals from this sphere, and buyers' competition gets hotter, and the competition between sellers and buyers goes in favor of the former. In the sphere where the rate of profit was originally higher, with the flow of capitals into this sphere, things go reversely. All this process of competition in a single sphere will result in the formation of prices of production in every sphere. Thus, the principle of market-value decision through competition within a single sphere provides the basis on which the prices of production are formed through competition among different spheres.
  • 山口 貴史
    管理会計学 : ⽇本管理会計学会誌 : 経営管理のための総合雑誌
    2018年 26 巻 1 号 23-41
    発行日: 2018/03/31
    公開日: 2018/09/28
    ジャーナル フリー

    近年,経営者は企業価値を高めることを目的として情報開示を行う傾向にある.しかし,なかには情報を開示しない経営者も少なからず存在する.このような経営者の情報開示戦略について製品市場においては議論されてきたが,資本市場においては,どのような状況で経営者が情報を非開示にするかについて議論されつくされているとはいえない.本稿においては,資本市場においてさまざまな情報を保有する経営者の情報開示戦略について企業価値の観点から理論モデルを用いて分析することを目的とする.特に,企業価値を最大化するための経営者の投資活動に焦点を当てた上で,複数の情報および投資家の情報獲得行動を考慮し経営者の情報開示戦略を検討する.本稿においては,経営者が自発的開示を行う状況を示す一方で,経営者が情報を自発的に開示しない状況があることを併せて明らかにした.この結果は,投資家の情報獲得行動が要因となっている.経営者が自発的開示を行わないとき,投資家は情報を観察することで市場参加者に対し情報優位に立つことができるので情報獲得インセンティブがあり,そのことによって企業価値の増加につながる.

  • バブル崩壊前後のパネル分析
    大森 香織, 星野 靖雄
    経営行動科学
    2004年 17 巻 2 号 85-95
    発行日: 2004/03/25
    公開日: 2011/01/27
    ジャーナル フリー
    The relation between executive remuneration & bonus and corporate performance was analyzed using the data between 1982 and 1998 of 118 manufacturing firms in Japan. The data is divided before and after the collapse of the ‘bubble’ economy and the tendencies in executive compensation in each period are compared using Panel Analysis.
    The results indicate that company market value and profitability were reflected in the determination of executive remuneration & bonus more immediately after the collapse of the ‘bubble’ economy. Further, the changes in degree of influence by sales, ROE, and stockholder structure were examined before and after the collapse of the 'bubble' economy.
  • 西田 雅
    運輸政策研究
    2000年 3 巻 1 号 002-013
    発行日: 2000/04/30
    公開日: 2019/05/31
    ジャーナル フリー

    公共事業の実施における費用便益分析の適用が広まるなか,評価の難しい非

    市場価値
    を精度よく推定できる方法が望まれている.仮想市場法(CVM)は非
    市場価値
    の計測に汎用的な適用性を持つといわれ,その適用事例が増えてきてはいるが,未だその精度に対する信頼性や適用可能性について十分な検討が行われているとは言い難い状況にある. 本研究では,高架高速道路が周辺景観におよぼす影響を例に取り,同一の調査方法をもちい,複数の評価対象と評価地域を設定してCVM調査を行った.この結果を報告するとともに,対象の特性や被験者の効用におよぼす影響の度合いが回答にどのように影響するかに着目し,CVM手法の適用性について検討した.

  • 中村 斐有
    MEDCHEM NEWS
    2021年 31 巻 1 号 8-12
    発行日: 2021/02/01
    公開日: 2021/05/01
    ジャーナル フリー

    2018年のサッカーロシアWカップでは日本代表の登録メンバー23人の内、15人が欧州クラブから選出された。2010年の南アフリカWカップでは海外組が4人であったことから考えても、これは驚異的な躍進である。一方、伝統的に化学の強豪国である日本では、古くから博士号取得後またはPh.D.取得を目的に海外の研究機関で働くことが珍しくない。これから海外で留学生活を送られる方もおられるだろう。目的はさまざまだと思うが、重要なのは、サッカー界がそうであるように自分の

    市場価値
    を上げてステップアップすること、延いては日本社会そのものの
    市場価値
    を上げることではないだろうか。

  • 小宮山 康朗
    生活経済学研究
    2006年 22.23 巻 37-53
    発行日: 2006/03/01
    公開日: 2016/11/30
    ジャーナル フリー
    It has been widely believed that GDP is the most reliable indicator to evaluate the progress of the society. These days, the women, participating in the business sector and adding the economic value to GDP, are perceived in a positive way to have contributed to our society by many Japanese research works. On the other hand, such research results tend to regard homemakers as unproductive because these homemakers just stay in their domestic community and do not create any market value. However GDP does not reflect social losses or negative effects caused by business activities against people in community such as, for instance, children's quality of life. At the same time GDP does not count any positive values contributed by, for instance, various unremunerated work of homemakers in their domestic communities, either. This paper considers ways in which the true economic impact of the non-market activities might be more accurately assessed. Alternative measurements are thus presented and utilized herein to analyze the positive economic and social value generated by the above.
  • *藤原 孝男
    經營學論集
    2013年 83 巻
    発行日: 2013年
    公開日: 2019/09/26
    会議録・要旨集 フリー

    研究の背景として,iPS細胞を含む生命科学が,愛知県の自動車産業一極集中を補完する次世代産業候補として期待できる。また,核酸医薬など基礎研究の継続的成果とリーマンショックなど短期的な金融市場変動との不一致の中で,応用研究を担当するバイオベンチャーの資本市場よりも戦略的提携への資金依存が高まっている。問題意識として「戦略的提携でのライセンス料要素間の対リスク収益の相違の意義とは?また,戦略的提携に伴うリアルオプション価値の共同創出の基盤とは何か?さらに,資源等の制約下での最適なライセンス料要素の組み合わせはどのように可能か?」が挙げられる。基本概念として,バイオベンチャーとは企業家のアイデアを投資機会とするリアルオプションのポートフォリオとして定義する。方法論としてコンパウンドオプション・確率最適化を用い,目的としては戦略的提携でのデスバレー克服のためのバイオベンチャー事業の価値最大化を目指す。

  • 鈴木 貞彦
    医療と社会
    2002年 12 巻 2 号 1-19
    発行日: 2002/10/21
    公開日: 2012/11/27
    ジャーナル フリー
    このペーパーは,日本の医薬品卸売会社のうち,株式を公開している会社13社について株主資本価値を検討したものである。株主資本価値としては,株式市場で成立している株式
    市場価値
    とエコノミック・プロフィットを基にして計算した株主資本価値とを用いている。分析の対象とした会社の過半数は,事業価値をほとんど創造していないか,あるいは事業価値を喪失している状況にある。その一方で,株主資本価値の過半数が金融資産の価値によって支えられていると解釈できる状況にある。これらのことは,日本の医薬品卸売会社が株主資本価値を創造するための柔軟な経営戦略を構築することの緊急性を示唆している。
  • 埼玉県美里町産稲発酵粗飼料の価格形成に着目して
    小川 真如
    農業市場研究
    2016年 25 巻 2 号 21-27
    発行日: 2016年
    公開日: 2022/12/09
    ジャーナル フリー
    The purpose of this research is explication of the characteristics of market pricing of rice WCS (whole crop silage) which is generally negotiated between the farmers. The analysis target is rice WCS made in Misato town, Saitama prefecture and the investigation of rice paddy farmhouses and stock raising farmers. Subsidy fluctuations, product quality, depreciation of harvesting machinery and market development costs were found to influence relations between the farmers in Misato town. The stock raising farmers who buy rice WCS behave subject to the purchase of cheap feed. On the other hand, they expect continuation of rice WCS production farmers by establishing a lower limit of the considered request price. Rice farmers are not just stock-raising farmers in Misato town; a stock rasing request is to share an effort of a production cost reduction of rice paddy farmers in this area. They also participate in consideration of profits through mechanical renewal methods. The state of the price formation as above indicates the flank of the rice WCS production for the whole region. Its characteristic is cooperative, which encourages continuation of a cooperation system. The rice WCS price is one function of the adjustment of a continuous area farming system, indicative of more than just the value of the product. Continual financial burdens contribute to reduce effort and risk which affect negotiations between farmers.
  • 大石 希, 浅岡 朝泰, 高木 朗義, 北浦 康嗣
    土木学会論文集D3(土木計画学)
    2011年 67 巻 5 号 67_I_197-67_I_208
    発行日: 2011年
    公開日: 2012/12/28
    ジャーナル フリー
    プロサッカーチームはJリーグが掲げる百年構想に従い,サッカー以外の活動を行うことで,地域の魅力向上など地域活性化に貢献している.その一方,チーム運営には厳しい現状があり,プロサッカーチームの存在意義が問われている.本研究ではプロサッカーチームがもたらす
    市場価値
    のみならず,非
    市場価値
    を評価し,プロサッカーチームが地域活性化に貢献していることを明らかにする.具体的には,FC岐阜に対するアンケート調査を実施し,大分トリニータのデータも用いて,CVMや機会費用,消費者余剰法によりプロサッカーチームによる地域活性化の便益を評価する.その結果,試合開催時における便益以外にも,生涯体育や社会貢献などの地域貢献活動に対する便益が小さくないことを示す.
  • 河本 薫, 津崎 賢治
    エネルギー・資源学会論文誌
    2008年 29 巻 2 号 1-7
    発行日: 2008年
    公開日: 2019/09/26
    ジャーナル フリー
    The LNG price formula is one of the most critical factors in LNG contract negotiations. When buyers and sellers argue for different formulas during negotiations, there is no mutually agreeable way to compare these formulas with different shapes into the evaluation. Therefore, the establishment of a metric for valuing LNG formulas will lead to more efficient negotiations. In this paper, we suggest a financial engineering approach, proposing a methodology for valuing LNG price formulas utilizing the “market value” concept. We observed that LNG prices determined by formulas linked with crude oil prices can be replicated by crude oil derivatives and define the market value of these derivatives as the “market value of LNG price formulas”. Furthermore, we show that this methodology can also be applied to the formulas indexed to natural gas prices (e.g. Henry Hub). Our proposal would enable quantitative comparison of different price formulas according to a “market value” scale defined. It would also enable the generation of alternative price formulas that have equivalent “market value” but different shapes or indexes.
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