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クエリ検索: "DAY TO DAY"
14,234件中 1-20の結果を表示しています
  • Shimpei Matsuda, Taihiko Yamaguchi, Kazuki Okada, Akihito Gotouda, Saki Mikami
    Journal of Prosthodontic Research
    2012年 56 巻 1 号 37-41
    発行日: 2012年
    公開日: 2012/03/20
    ジャーナル オープンアクセス
    Purpose: The purpose of this study was to clarify the
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    variations of salivary cortisol to discuss the appropriate timing for collecting saliva in a day for stress evaluation.
    Materials and methods: Saliva samples from twelve healthy adults were collected by means of Salivette® (SARSTEDT Co.) three times per day, immediately after awakening (Time1), 6:00 PM (Time2) and 30 min before going to bed (Time3), on 5 nonconsecutive days. Cortisol concentration was measured using a radioimmunoassay.
    Results: Salivary cortisol concentration showed the larger value at Time1 than that at Time2. The mean value of %CV for
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    variation showed the smallest value at Time1 (mean: 43.1%) and the largest value at Time3 (mean: 100.3%). There were significant differences in %CV value between Time1 and Time3, Time2 (mean: 64.1%) and Time3.
    Conclusions: There are considerable
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    variations in salivary cortisol concentration measurements. From the viewpoint of
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    variation, collecting saliva immediately after awakening in the morning is thought to be more advantageous for evaluating cortisol concentration.
  • 米良 昂大, 嶋本 寛
    土木学会論文集D3(土木計画学)
    2018年 74 巻 5 号 I_761-I_770
    発行日: 2018年
    公開日: 2019/01/10
    ジャーナル フリー
    均衡問題を動学化したモデルは
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    ダイナミクスモデルとして多くの研究蓄積が存在するが,そのほとんどが利用者は出発時に1つの経路を確定的に選択し,一旦選択した経路を目的地まで変更をしないと仮定している.しかし,リンク途絶等により交通ネットワークが変化した後においては,利用者は移動途中で経路を決定するなど確率的な経路選択を行っていると考えられる.
    そこで本研究ではhyperpathの概念を導入することにより,利用者の移動途中の確率的な経路選択を考慮した
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    ダイナミクスモデルを提案する.提案するモデルの定式化及び収束特性を述べるとともに,提案したモデルを仮想ネットワークに適用する.適用計算の結果,提案したモデルは日々の変動を表現でき,収束する場合はパラメータによらず同一の値に至ることを確認した.
  • 中山 晶一朗
    土木学会論文集D
    2009年 65 巻 1 号 1-11
    発行日: 2009年
    公開日: 2009/01/20
    ジャーナル フリー
     本研究では,個々の道路利用者は,日々変動する交通状況下にて,ベイズ学習に基づいた経路選択を行うと仮定し,交通ネットワークフローの
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    ダイナミクスモデルを構築する.本モデルにより,ベイズ学習による経路選択では最小旅行時間となった回数が最も多い経路を日々選択するという単純なものとなることを示す.そして,そのモデルの均衡点がワードロップ均衡であること,さらに,個々の道路利用者の初期のばらつきが十分に大きい場合,ワードロップ均衡は大域的漸近安定で,十分に時間が経過するとその均衡に収束することを示す.
  • *広田 早智子
    日本デザイン学会研究発表大会概要集
    2004年 51 巻 B11
    発行日: 2004年
    公開日: 2005/06/15
    会議録・要旨集 フリー
    今日eメールや携帯電話メールが盛んになり、文章の構築が身近になった。しかしパソコンや携帯電話に言語表現を依存することは、話し言葉によって成立した日本語の良さが見失われるおそれがある。
    日本語の音が持つ働きとは、空間的な「位置」とそのものの「本質」を基準に同じ音つまり名前を付けることである。物事の要素から言葉を連想する考え方は日本語の再認識に役立つと考えた。この考え方は物の表層にとらわれない言葉同士の深いつながりがある。日本語の面白さを再認識するきっかけにしたい。
    物事の要素から言葉を連想する考え方は、弥生時代の1音節語を基本とするヤマト言葉だ。1音節語の中には身体関連語と植物の部位名称・総称が多い。2語の語源は関係があると中西進、安本美典をはじめ様々な研究で言われている。両者には、どのような共通要素があるのか。その関係付けと可視化を3日めくりカレンダー制作で試みる。
    植物の1年の生長に合わせ人間の身体関連語との関係づけを1年を通して触れることができるようにする。日本語の名付け方を知ることで、日本語を今より一歩、面白く感じてもらえると信じている。
  • 朝倉 康夫, 柏谷 増男, 西山 晶造
    土木学会論文集
    1994年 1994 巻 482 号 17-25
    発行日: 1994/01/20
    公開日: 2010/08/24
    ジャーナル フリー
    観測リンク交通量に基づく交通量推計モデルを用いて, 道路網を構成する一部のリンクの交通量観測データから, 観測されていないリンクを含むすべてのリンクの交通量を推計することのできる静的モデルを開発した. このモデルに基づいて, 日々の観測データが得られたとき, それらを用いてネットワーク全体の交通量の日々の変動を再現および予測する方法を示した. さらに, リンク交通量の日々の変動が推計されていることを前提に, 道路ネットワークの時間信頼性指標を求める方法を示した. 最後に, 松山都市圏の道路ネットワークを対象に開発した一連の方法を適用した.
  • 中山 晶一朗
    土木学会論文集D3(土木計画学)
    2012年 68 巻 5 号 I_793-I_803
    発行日: 2012年
    公開日: 2013/12/25
    ジャーナル フリー
    交通ネットワークにおける
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    ダイナミクスは,その安定性に直結する問題であり,制御・管理を考える上で,非常に重要である.これまでにも様々なアプローチのモデルが提案されるが,未だ解明されているとは言い難く,安定性にかかわる要因は何であるかという基本的な研究蓄積が必要である.本研究では,既存研究と対比可能な
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    のダイナミクスを記述する差分方程式モデルを構築する.そして,構築したモデルでの
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    ダイナミクス及び均衡の安定性等を分析し,既存研究との対比を通じて考察することによって,交通ネットワークの安定性等についての一般的な理解の進展に資することを目指す.
  • Yoshibumi TOMODA
    Proceedings of the Japan Academy, Series B
    1998年 74 巻 8 号 179-184
    発行日: 1998年
    公開日: 2006/10/17
    ジャーナル フリー
    Fishes are quite sensitive to natural disasters such as earthquakes, in the same manner as animals living under the ground. We examined the data for the catch of fish caught at twenty-seven“set net”fishing grounds in the Sagami bay.
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    variations in the catch of Japanese sardines (Sardinops melanostica) and horse mackerels (Trachurus japonica) show good correlation with the activities of the swarm earthquakes in the Sagami bay. We support our findings by studying eleven swarm earthquakes in the period from 1974-1989. Conspicuous positive correlation exists in the variation in catch of fish and seismic activity during the eruption of Mt. Mihara on Oshima island and the Teishi submarine hill. We proposed a model of chemical material diffusing from a fault on the bottom to interpret the phenomena.
  • Jing Bie, *Hong K. Lo
    Proceedings of the Eastern Asia Society for Transportation Studies
    2007年 2007 巻
    発行日: 2007年
    公開日: 2008/04/04
    会議録・要旨集 フリー
    This paper studies how equilibrium is achieved in
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    traffic dynamics. Trip-makers update their perceived cost on a daily basis and adjust their route choice accordingly. The limiting behavior of
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    dynamics is characterized by the notion of equilibrium, which forms a stationary state. The attractiveness of an equilibrium state is examined by stability and can be quantified by its attraction basin. This paper illustrates how instability, as well as the problem of non-convergence from states outside the attraction basin, can be removed by modifying network configuration. This paper further investigates other attractors including cycles and chaos that are associated with the dynamic process in the pursuit of traffic equilibrium.
  • 福田 和輝, 井料 隆雅, 浦田 淳司, 石原 雅晃
    土木学会論文集D3(土木計画学)
    2017年 73 巻 5 号 I_633-I_641
    発行日: 2017年
    公開日: 2017/12/27
    ジャーナル フリー
    動的利用者均衡配分問題において,交通流パターンの日々の調整過程である
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    ダイナミクスを離散マルコフ連鎖で記述することで,均衡解あるいはそれに近い定常状態を求める方法が提案されている.しかし,既存研究では渋滞の延伸を考慮した交通流モデルは用いられていなかった.本研究では,渋滞の延伸が考慮できるモデルを適用して同様の計算を行う方法を構築し,テストネットワークに対して既存研究と同様な配分計算を行った.計算の結果,交通量が比較的少ない場合には渋滞の延伸を考慮した交通流モデルを用いた場合でも,日々の交通状況が定常とみられる状態に到達することが明らかとなった.また,その渋滞パターンは延伸がない場合と異なっており,渋滞の延伸を考慮することがより正しい混雑の評価のために必要であることを明らかにした.
  • 石原 雅晃, 井料 隆雅
    土木学会論文集D3(土木計画学)
    2015年 71 巻 5 号 I_503-I_509
    発行日: 2015年
    公開日: 2015/12/21
    ジャーナル オープンアクセス
    交通量の動的利用者均衡配分では,均衡解を必ず解く解法が知られておらず,唯一性などの解の性質が保証されていないなど,重大な問題の存在が指摘されている.均衡解は
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    ダイナミクスの収束点の候補であるため,均衡解そのものを直接求める代わりに,
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    ダイナミクスの計算結果から得られる解の軌跡を均衡解として代用することで,これらの問題が緩和されることが期待できよう.本研究では車両を離散化した動的交通量配分問題を定式化し,各車両の日々の経路変更をマルコフ連鎖でモデル化した.マルコフ連鎖が吸収点を持てば,それはNash均衡に相当する.そうでない場合は定常性を確認する必要がある.数値計算を行い,少なくとも小規模なネットワークにおいては,Nash均衡に収束するか,あるいは軌跡の定常性の存在を確認できた.
  • Miki Sato, Junji Katsuhira, Masaru Kanda, Yoshihiro Ehara
    Journal of Physical Therapy Science
    2023年 35 巻 4 号 276-280
    発行日: 2023年
    公開日: 2023/04/01
    ジャーナル オープンアクセス

    [Purpose] Few studies have investigated diurnal and

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    changes in the thigh circumference of the residual limb in female amputees. In this study, we used a limb circumference measuring device to confirm the reliability of the measurement and compared the changes in the measured values over time. [Participants and Methods] The study measured and compared the femoral circumference in 2 female amputees and 8 healthy female non-amputees in the morning and evening. [Results] Reliability was assured by measuring the circumferential diameter in triplicate. There were no significant interactions in both diurnal and
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    variations, however, in both variations, there were significant differences in the femoral circumstance at any site among the non-amputees. [Conclusion] The amount of edema increased in the evening and varied from
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    in the non-amputees.

  • 中山 晶一朗, 北村 隆一
    土木学会論文集
    2000年 2000 巻 660 号 53-63
    発行日: 2000/10/20
    公開日: 2010/08/24
    ジャーナル フリー
    不確実性下において, 人間は必ずしも確率論的に正しい方法に従って行動するのではなく, 自らの経験等によって規則・方法を形成し, それに基づいて行動すると考えられる. 本研究の目的は, そのような帰納的推論に基づいた経路選択行動を定式化した上で道路交通システムに関するシミュレーションモデルを構築し, 数値実験を通じて, 道路交通システムおよび経路選択行動の挙動を考察することである. 数値実験の結果, 行動主体は, 現状とは著しく異なる認知状態である「思い込み」を起こしたり, また, 経路選択時における思考を省略する行動の習慣化, 行動の「凍結」を起こしたりすることが分かった. また, 行動主体が行動を凍結させることなどせず, 十分に熟考する場合は利用者均衡に近い値に収束するが, その他の場合は必ずしもそれに収束するとは限らないことが示された.
  • 松永 隆宏, 羽藤 英二
    交通工学研究発表会講演集
    2025年 45 巻
    発行日: 2025年
    公開日: 2025/09/10
    会議録・要旨集 認証あり

    本研究では自己回帰言語生成モデルを基盤とした

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    活動経路生成モデルを提案する.本モデルでは Vanilla Transformer の encoder-decoder 構造の代わりに decoder only の構造を採用し,過去トークン列に基づきトークンを自己回帰的に順次生成することで可変長な活動系列の柔軟な表現を可能にする.個人属性や前日の行動履歴といったコンテキスト情報はシーケンス先頭に付加することで条件付き生成を実現し,アーキテクチャの単純さを損なうことなく条件付けを行う.Encoder-decoder モデルに比べモデル規模と学習パラメータを大幅に削減しつつ,
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    な人間行動の多様性と連続性を効果的に学習可能である.東京都市圏を対象としたパネルデータを用いたケーススタディでは 1 週間分のデータを用いて学習・推論を行い,生成結果が元分布の特徴を十分に再現することを確認した.

  • 石原 敏裕
    日本放射線技術学会雑誌
    2021年 77 巻 12 号 I
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/12/20
    ジャーナル 認証あり
  • Akira SUZUKI
    Journal of geomagnetism and geoelectricity
    1979年 31 巻 1 号 21-46
    発行日: 1979年
    公開日: 2010/03/12
    ジャーナル フリー
    Equivalent current systems of the daily geomagnetic variations are drawn for every two hours throughout the month, December 1964, to investigate universal-time (UT) and
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    variations in the middle and low latitude regions. It is confirmed that there co-exist two types of UT variations in the current systems, the regular and the occasional ones. It is also found that the UT variations in the intensities of the northern and southern current vortices are generally in the opposite sense for both the external and internal current systems, though they are sometimes in the same sense. The centers of the northern and southern vortices move in the same direction, coming most northwards at about 10-12h UT and most southwards at about 02-04h UT. The harmonic coefficients of the geomagnetic variation show a periodic change with UT, in accordance with the regular UT-dependence of Sq on quiet days. The
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    changes at fixed UT's in the intensity and position of the current systems depend systematically on UT. These and other results obtained are discussed in relation to the origin of the regular and occasional variations in the equivalent current systems.
  • SHIGERU TSUMABUKI, MORIO ITO, MAKOTO ARITA, TETSUNORI SAIKAWA, SUKENOU ITO
    JAPANESE CIRCULATION JOURNAL
    1988年 52 巻 11 号 1231-1239
    発行日: 1988/11/20
    公開日: 2008/04/14
    ジャーナル フリー
    To examine the manner in which spontaneous variation in the frequency of ventricular premature contractions (VPCs) relates to the variation of heart rate (HR), 68 patients with frequent VPCs were studied, by using 24-hour ECG recordings. All patients had more than 40 VPCs/hour on an initial 24-hour ECG recording and a second recording was made within 2 months (mean: 15 days). For each patient, the HR-dependecy of VPCs was evaluated. Plots of VPC frequency per minute (VPCs/min) vs. HR were made at 1-beat/min steps for all HRs recorded for at least 5 min during 24 hours. Based on the patterns of correlation between VPCs/min and HR observed at the first recording, patients were divided into 2 groups: 1) 26 with a positive correlation or the P group (a linear increase in VPCs/min with increasing HRs) and 2) 42 with a non-positive correlation or the NP group. The NP group included: 1) an increased VPCs/min at low HRs and a decrease at high HRs (38 patients), 2) a linear decrease in VPCs/min with increased HRs (2 patients) and 3) constant VPCs/min at all HRs (2 patients). The patterns of correlation were reproducible at the second recording period in 65 of 68 patients (96%). Variability in the VPC frequency per 24 hours between two 24-hour recording periods was significantly greater in the P than in the NP group, while the variability in the mean daily HR was similar between the 2 groups. Thus, the 95% confidence limit for spontaneous reduction in the VPC frequency was greater for the P (67%) than for the NP group (50%). The percent change in VPC frequency per 24 hours at the seond recording period relative to the first (y) showed a significant positive relationship with the percent change of mean daily HR (x) both P (y=5.9x 17.6, r=0.80, p 0.001) and NP (y=1.8x4.6, r=0.34, p 0.05) groups. However, the correlation coefficient and the slope of regression were significantly greater in the P than in the NP group. These observations indicate that the spontaneous variation of HR is a pivotal determinant of VPC variation, particularly in cases of the P group.
  • Nan Liu, William H.K. Lam, *Mei Lam Tam
    Proceedings of the Eastern Asia Society for Transportation Studies
    2007年 2007 巻
    発行日: 2007年
    公開日: 2008/04/04
    会議録・要旨集 フリー
    Unreliable transport systems cause variability of route travel time and lead to different route choice behaviours among three harbour crossings in Hong Kong. This paper conducts a comprehensive investigation of route choice behaviours over a series of consecutive days. Data analyses of route choice behaviours are based on one-month Automatic Vehicle Identification data which are collected from Autotoll transponders at toll plazas of three harbour-crossing tunnels. The results of the analyses show that the route choice behaviours vary significantly between commercial vehicles and private cars as well as spatial-temporal contexts. It was also found that the split of traffic flows among the three harbour crossings is not well balanced by time of
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    of week. Thus there is a need to consider differential tolling (i.e. tolling by time of day) by revamping the tolling arrangements of the three harbour-crossing tunnels traversing the Victoria Harbour in Hong Kong.
  • 佐藤 公洋, 瀬尾 亨, 布施 孝志
    土木学会論文集D3(土木計画学)
    2021年 76 巻 5 号 I_1273-I_1285
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/04/20
    ジャーナル フリー

    交通渋滞を緩和する施策として,1 日の中での交通需要の変動を考慮する動的混雑課金の有用性が提唱されている.また,課金主体と道路利用者間の情報の非対称性に対応するため,Trial-and-error 型の課金額決定手法が提案されている.本研究では,強化学習を用い,様々な環境に対応可能かつ課金額更新を速やかに行う Trial-and-error 型の動的混雑課金手法を構築する.具体的には,複数ボトルネックを有する動的交通ネットワークにおける出発時刻と経路の同時選択問題の時間帯別課金額を Q 学習により最適化する手法を構築した.更に,交通シミュレーションにより,既存研究との比較・環境変化への対応の検証を行った.その結果,時間帯別・ボトルネック別にほぼ独立に課金額を調整する分散制御型手法の有効性が確認された.

  • 山次 俊介, 出村 慎一, 野田 政弘, 長澤 吉則, 中田 征克, 北林 保
    Equilibrium Research
    2001年 60 巻 4 号 217-226
    発行日: 2001年
    公開日: 2009/06/05
    ジャーナル フリー
    The purpose of this study was to investigate the
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    reliability of evaluation parameters for the body center of pressure (BCP). The subjects were healthy young adults: 12 males and 18 females. The measurement of BCP for 1 minute was carried out 3 times with a 1 minute rest for each subject. This measurement was repeated on five consecutive days at the same time. The measurement device used was Anima's stabilometer G5500. The data were recorded every 20 milliseconds. Sixty evaluation parameters with higher trial-to-trial reliability were selected from the following domains: distance, center of pressure, distribution of amplitude, area, velocity, power spectrum, and vector for body sway.
    The 95% confidence intervals of the limits of agreement for repeated measurements and the coefficient of variance were ±0.008-2.018, 21.18-51, 42, respectively. The 95% confidence intervals for all parameters were not significant. The variance coefficients of mean distance, standard deviation of velocity of x and y-axis, slope by the cumulative frequency of y-axis on the distribution of amplitude, velocity, and power spectrum were relatively small. The intraclass correlation coefficients (ICC) were over 0.7 for almost all parameters. There was a significant difference among the trials during the five days in some parameters.
    Based on the present results, the following parameters were considered to be effective to evaluate BCP because they had a higher reliability: mean distance, area, amplitude, velocity, and power spectrum for velocity of body sway of x and y-axis, and vector for velocity of body sway.
  • Yenping Hsieh
    Journal of Asian Architecture and Building Engineering
    2010年 9 巻 2 号 371-378
    発行日: 2010/11/15
    公開日: 2010/11/15
    ジャーナル フリー
    The purpose of this study is to explore the behaviors of the residents of a Taiwanese nursing organization through their style of sharing bedrooms with other residents. This study examines
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    behaviors, and the differences and connotations. The investigation employs the environmental behavioral observation method in order to observe and maintain records of the residents′ behavior. As per this method, there are six types of behaviors, namely, basic behavior, quiet behavior, social interaction behavior, recuperation behavior, mobile behavior, and leaving the bedroom (social withdrawal behavior). These behaviors are studied in the context of two shared-room styles, namely, two-person bedrooms and six-person bedrooms. It was found that residents sharing two-person bedrooms exhibit an increase in withdrawal behavior; however, they are more active than residents sharing six-person bedrooms, in terms of basic behavior and social interactions. Thus, this study finds that the number of residents sharing a bedroom influences their
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    behavior.
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