詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する: 検索条件を変更
クエリ検索: "Role&Roll"
3件中 1-3の結果を表示しています
  • Tatsushi Yamamoto, Takashi Yamasaki, Katsuhiko Muramiya
    行動経済学
    2014年 7 巻 28-31
    発行日: 2014年
    公開日: 2015/06/02
    ジャーナル フリー
    We investigate the effects of opacity of information a firm discloses on stock price synchronicity and crash risk. We develop an analytical model in the presence of firm-specific information and market-wide information. Stock price synchronicity is predicted to increase with the opacity of firm-specific information. Our model also reveals that stock crashes are more frequent and more severe for the opaque firms. These predictions are confirmed empirically. Further, our model predicts that after a catastrophic event stock prices become synchronous with the market because of investors' limited attention, and hence the frequency and severity of a stock crash increase. We use the Great East Japan Earthquake as a representative catastrophe to examine these implications, and provide support for the model. Finally, we find that a stock price of a firm disclosing opaque information tends to be synchronous with the market, and hence experiences a more serious crash from the earthquake, which is consistent with the model.
  • ニュー•デモクラット•ネットワークを中心に
    久保 文明
    選挙研究
    2002年 17 巻 71-83,205
    発行日: 2002/02/28
    公開日: 2009/01/22
    ジャーナル フリー
    現在米国の民主党内では,ニュー•デモクラットと呼ばれる新しい系統の議員が急増している。この背景にはニュー•デモクラット•ネットワーク(NDN)という民主党の政治活動委員会(PAC)の活動が存在する。NDNは1996年に発足したばかりのPACであるが,ニュー•デモクラット系の議員候補に対して直接政治献金を行っている。1990年代前半までは議会に中道派の議員集団は存在しなかったが,今日では民主党下院議員の約3分の1,上院議員の4割がこの系列の議員集団に所属している。1985年の民主党指導者会議の結成,1989年の進歩的政策研究所の設立を経て,ニュー•デモクラットの政治運動はNDNという政治資金調達装置と議員集団をもつに至り,党内で最大派閥となっており,これによって民主党の性格も大きく変化しつつある。本稿はこのような民主党の変容についての事例研究である。
  • 中條 清美, 西垣 千佳子, 吉森 智大, 西岡 菜穂子
    外国語教育メディア学会機関誌
    2007年 44 巻 23-42
    発行日: 2007年
    公開日: 2017/07/28
    ジャーナル フリー
    The Japanese Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology c 2002 initiative to begin English education in primary schools provides educators with an important opportunity to create a curriculum of sequential learning outcomes. Previous studies comparing vocabulary featured in top selling textbooks indicate a lack of coordination in the vocabulary selected for junior and senior high school texts (Ozasa and Erikawa, 2004; Hasegawa and Chujo, 2004,), and a preliminary analysis of primary level texts (Higuchi et al., 2003) reflects this same trend. In this study, the authors examine vocabulary currently taught at each level and, based on an analysis of the vocabulary in widely published textbooks, have created a list of 514 basic but essential primary level words, 552 words for junior high school, and 1,089 terms for high school. From this list of 2,155 words, an estimated 40% are presented two or more times in textbooks taught at derent levels; therefore, without repetition, the core presented two or more times in textbooks taught at derent levels; therefore, without repetition, the core list contains 1,288 words. By constructing a sequential vocabulary curriculum, learners can continue to build on EFL learning as they proceed through each level. Although an estimated 7,000 to 8,000 words are said to be necessary for practical English competence, the vocabulary compiled in this study represents a positive step in coordinating learning outcomes for Japanese EFL learners.
feedback
Top