Journal of College and University Libraries
Online ISSN : 2186-103X
Print ISSN : 0386-0507
ISSN-L : 0386-0507
Articles
Information literacy education in the context of the learning cycle in university
A case study of the Tokyo Gakugei University Library
Misaki MAIEMakiko NIIMIShuji NAGUMOYumi SEGAWANanako TAKAHASHI
Author information
JOURNAL OPEN ACCESS
J-STAGE Data Supplementary material

2024 Volume 126 Article ID: 2168

Details
Abstract
東京学芸大学附属図書館では,学部新入生対象の授業「入門セミナー」の1コマにおいて,附属図書館職員が講師となり,図書館の利用方法や文献検索などを説明する情報リテラシー教育を行ってきた。その内容について,2023年度に「大学の学びのサイクルを意識した情報リテラシー教育」をテーマとして改訂を行った。改訂の経緯とその内容について報告するとともに,当館での実践を通して得られた知見を踏まえて,大学図書館における情報リテラシー教育の今後のあり方について考察する。
Content from these authors
2024 (c) Journal of College and University Libraries Editorial Board

この記事はクリエイティブ・コモンズ [表示 - 非営利 - 継承 4.0 国際]ライセンスの下に提供されています。
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ja
Previous article Next article
feedback
Top