映像情報メディア学会冬季大会講演予稿集
Online ISSN : 2424-2306
Print ISSN : 1343-4357
ISSN-L : 1343-4357
会議情報

3-5 視聴者の行動に基づくソーシャルテレビサービスの考察(第3部門 ヒューマンインフォメーション1)
有安 香子澤井 理絵中川 俊夫
著者情報
会議録・要旨集 フリー

p. 3-5-1-_3-5-2_

詳細
抄録
Social TV services, which consist of Video on Demand and text based user's communication, should be designed by taking into account the users' behavior. We conducted a field trial of the social TV system called "teleda" and analyzed the user logs. The results show that active communication users who like to communicate amongst each other prefer services reflecting other users' behavior, and passive communication users prefer services based on their preferences and context.
著者関連情報
© 2013 一般社団法人 映像情報メディア学会
前の記事 次の記事
feedback
Top