日本語教育方法研究会誌
Online ISSN : 2423-9909
Print ISSN : 1881-3968
母語話者教師と非母語話者教師によるチームティーチングの形
―インドネシア・タイ青年海外協力隊報告書より―
笹村 はるか
著者情報
研究報告書・技術報告書 オープンアクセス

2013 年 20 巻 1 号 p. 72-73

詳細
抄録

This paper investigates the report of Thailand's and Indonesia's Japan Overseas Cooperation Volunteers in order to know the present state of team-teaching by the Japanese native teachers (NT) and the non-native teachers (NNT). The results are as follows: 1) NT and NNT make use of their strong points and support each other. 2) NT and NNT's positions have a strong influence in the styles of team-teaching. 3) The purpose of team-teaching is not only for the students, but also to improve NNT's Japanese proficiency and teaching ability.

著者関連情報
© 2013 日本語教育方法研究会
前の記事 次の記事
feedback
Top