日本語教育方法研究会誌
Online ISSN : 2423-9909
Print ISSN : 1881-3968
非漢字圏中上級学習者は 読解中の辞書使用・不使用の判断をどのように行っているか
―辞書引き行動の観察及びインタビューの結果から―
八木 真生川村 よし子
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

2019 年 25 巻 2 号 p. 70-71

詳細
抄録
Japanese learners encounter more unfamiliar words, as the level of Japanese classes rises. In response to the inflation of unknown vocabulary, learners decide whether to use a dictionary or not. Previous studies on reading comprehension rarely examined learners' dictionary use. This study focuses on how participants determine to use dictionary while reading. The study observed participants' dictionary use pattern and conducted an interview to ascertain their dictionary use strategy. The study finds that the dictionary use varies according to learners. Furthermore, the results indicate that several factors (learning style, interest, and valuing speed-reading) may have affected the participants' dictionary use.
著者関連情報
© 2019 日本語教育方法研究会
前の記事 次の記事
feedback
Top