日本語教育方法研究会誌
Online ISSN : 2423-9909
Print ISSN : 1881-3968
学習者は事前学習課題としての文型動画視聴をどう受け止めたのか
―初級日本語オンライン教材の開発に向けて―
工藤 嘉名子伊東 克洋西島 絵里子
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

2022 年 29 巻 1 号 p. 12-13

詳細
抄録
This paper reports on a trial of the "Grammar Learning Video" developed as an online Japanese learning material for beginners. Video viewing was implemented as a prior learning assignment in two classes. Based on questionnaire responses, the learners' impressions were analyzed from three perspectives: 1) usefulness, 2) sense of burden, and 3) slide design. Although the online materials themselves received a high evaluation, further refinement is needed to reduce the learners' sense of burden.
著者関連情報
© 2022 日本語教育方法研究会
前の記事 次の記事
feedback
Top