日本語教育方法研究会誌
Online ISSN : 2423-9909
Print ISSN : 1881-3968
応用認知言語学の観点からの類義語教材作成の試み
―「まちまち」「さまざま」「それぞれ」「いろいろ」を対象として―
栗木 久美安藤 郁美
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

2024 年 30 巻 2 号 p. 18-19

詳細
抄録
In this study, we will examine the four words, 'Machimachi,' 'Samazama,' 'Sorezore,' and 'Iroiro.' First, we will clarify the similarities and differences in the meanings of the four words from dictionary descriptions and examples. Based on the above, from the perspective of applied cognitive linguistics, we will attempt to create a teaching material that enables learners to grasp the semantic features of each word from multiple examples and to confirm these features with an image of the word.
著者関連情報
© 2024 日本語教育方法研究会
前の記事 次の記事
feedback
Top