日本語教育方法研究会誌
Online ISSN : 2423-9909
Print ISSN : 1881-3968
タイ中等日本語教師を対象とするコンピテンシー・ベースの授業の試み
―日本語運用能力向上と新たな教授法体験を目的とするテーマ学習の実践― 
今井 寿枝武田 素子
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

2024 年 30 巻 2 号 p. 82-83

詳細
抄録
This study reports on competency-based learning (CBL) Japanese language classes conducted during a training program in Japan for secondary Japanese-language Thai teachers. The lessons aimed to (1) improve Japanese language skills and competencies and (2) promote understanding of CBL. Participants’ ability to speak with consideration of others, organize cause-and-effect relationships using charts, and think and self-learn were reinforced. However, results indicate that a review of the lesson themes is necessary.
著者関連情報
© 2024 日本語教育方法研究会
前の記事 次の記事
feedback
Top