年次大会講演論文集
Online ISSN : 2433-1325
セッションID: 3147
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3147 自動車用タイミングチェーン張力の動解析(S34-5 伝動装置の基礎と応用(5) ベルト,チェーン,トラクションドライブ,CVT,21世紀地球環境革命の機械工学:人・マイクロナノ・エネルギー・環境)
井上 克己小林 幸二朗成田 幸仁出戸 伸幸
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会議録・要旨集 認証あり

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抄録

For the dynamic simulation of automobile timing chain, the timing chain and tensioner are represented by the one-dimensional model of the spring and damper. The equations of motion are derived for this simplified model, and they are computed to obtain the longitudinal fluctuations of timing chain load. The oscillation of crankshaft rotation frequency dominates in the fluctuation of timing chain load. Focusing on maximum timing chain load, the simulated result is compared with measurement, and effectiveness of this simulation is discussed. In addition, the characteristic of hydraulic tensioner affects timing chain load.

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© 2008 一般社団法人日本機械学会
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