「運動と振動の制御」シンポジウム講演論文集
Online ISSN : 2424-3000
セッションID: D32
会議情報
D32 4輪車両の適応乗り心地改善制御手法(M-OS15-3 適応学習制御とその応用III,M-OS15 適応学習制御とその応用,「海を越え,国を越え,世代を超えて!」)
吉原 靖貴清水 啓史大倉 陵太朗大屋 勝敬
著者情報
会議録・要旨集 フリー

詳細
抄録
In this paper, a new robust active suspension control scheme is developed so that ride comfort at any specified location becomes best for four-wheel vehicle. To achieve this end, a combined ideal vehicle is de-signed so that ride comfort at a specified location becomes best easily by using only two design parameters. To achieve the good property stated above in real vehicles, a robust tracking controller is proposed.
著者関連情報
© 2013 一般社団法人 日本機械学会
前の記事 次の記事
feedback
Top