交通・物流部門大会講演論文集
Online ISSN : 2424-3175
セッションID: 1112
会議情報
1112 高速新幹線に適応した全周ホロ装置の開発(OS1-1 振動・騒音の低減,OS1 交通・物流システムの高速化・利便性・快適性の向上,オーガナイズド・セッション(OS))
菅野 悟藤野 謙司白石 仁史原 正明三木 貴士木村 晋也小松 賢治松田 誠司
著者情報
会議録・要旨集 フリー

詳細
抄録
Noise reduction is required for Shinkansen high-speed trains. Circumferential Diaphragms was developed by Shinkansen high-speed test trains (FASTECH360). The effect of noise reduction was checked by the running test. Circumferential Diaphragms was improved for Series E5 and Series E6 Shinkansen high-speed trains. The series E5 will commence operating at a maximum speed of 320km/h at the end of fiscal 2012. Circumferential Diaphragms contributed to 320km/h operation.
著者関連情報
© 2011 一般社団法人 日本機械学会
前の記事 次の記事
feedback
Top