仙台高等専門学校広瀬キャンパス 教育研究紀要
Online ISSN : 2423-9364
ISSN-L : 2423-9364
ファシリテーションの視点を生かしたアクティブラーニングのための教員スキルに関する研究
エンゲストロームの活動理論から情報教育へのアプローチ
武田 正則
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

2017 年 46 巻 p. 1-11

詳細
抄録
In recent years, positioning of information education for the active learning has been attracting attention. Along with it, not only the use of force of the ICT, the teaching method is being questioned. This study explores the situation and philosophy that have been placed by the information education in school education by interpreting on the basis of the information education for active learning in the “Learning by expanding” by Engestrom. On top of that, we refer the facilitation to create an autonomous and cooperate that required to teachers, to clarify the teaching methods of the teacher in this learning.
著者関連情報
© 2017 独立行政法人国立高等専門学校機構 仙台高等専門学校
次の記事
feedback
Top