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クエリ検索: "この素晴らしい世界に祝福を!"
3件中 1-3の結果を表示しています
  • *笠松 寛矢, *松吉 俊, *兼松 祥央, *三上 浩司
    日本デジタルゲーム学会 年次大会 予稿集
    2023年 13 巻 6-2
    発行日: 2023年
    公開日: 2023/03/30
    会議録・要旨集 オープンアクセス
    2022 年スマートフォンを中心としたソーシャルゲームが多く運営されており、市場規模も年々増加している。一方で、古くから配信されているソーシャルゲームが市場に滞留して、新規IP は売上を伸ばしていくことが難しい。このような状況下で、新規ゲームがどのようにトップ10 にランクインできたのか、理由が不明な点も多く、様々な観点から要因追求が求められている。本研究では『ウマ娘プリティーダービー』と『原神』の2 作品を分析する。分析には、ソーシャルゲームユーザが利用するSNS のTwitter のツイートを用いた。このツイートから、他のタイトルをプレイしているユーザが、分析対象のゲームに来る過程とその経過を調査する。これらのことから、どのようなユーザが獲得できたのかを考え、特性を探る。
  • テクストに見られる現代日本社会批判を巡って
    エスカンド ジェシ
    人文×社会
    2022年 2 巻 7 号 39-53
    発行日: 2022/09/15
    公開日: 2022/09/19
    ジャーナル オープンアクセス
  • 蒋 博文, 王 亦軒
    日本経営学会誌
    2020年 45 巻 67-80
    発行日: 2020年
    公開日: 2021/09/01
    ジャーナル フリー

     This research is an empirical study that investigates and verifies the role played by user interaction in the process of creating highly competitive online content. Using online platforms, an unspecified number of users generate a variety of content, including text, software, animation, illustrations, and music. In recent years, this content has not only been held within the communities but also sold in the market. It is now common for some amateur content to gain market competitiveness equal to or better than professionally created content. We examine the influence of interaction between users on the quality and creation pace of content during the content creation process. To answer this question, we explored the Japanese light novel market and tested the mechanism of high-quality content generation on an online platform. Based on previous research, we divided the generation mechanism of content (novels) online by “the reason for producing competitive and high-quality works” and “the reason for maintaining the user’s creation pace.” Then, we built the four hypotheses and used statistical analysis to prove them. Regarding the “effects of UGC (user-generated content) in the art field” mentioned in the previous research, we found it was difficult to improve the quality of a novel through the exchanging of opinions between users, as the novels contain many subjective factors. On the other hand, our results showed that even before a novel was put onto the market, the platform could predict the future popularity of it. We also proved that qualitative information such as user comments could motivate human behavior, compared with quantitative information, such as evaluation rates. Finally, we found that the online evaluation rate had a positive effect on content selection, and that the comment feature had a positive effect on the writer’s creative pace. Thus, developing mutually complementary functions of a platform is an important managerial practice to promote interaction between users and generate competitive UGC.

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