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クエリ検索: "キャラクターソング"
3件中 1-3の結果を表示しています
  • *加藤 勇之助, 小林 博隆, 山本 清文, 三宅 雄大
    日本体育学会大会予稿集
    2019年 70 巻
    発行日: 2019年
    公開日: 2019/12/20
    会議録・要旨集 フリー

     本研究は栄養教育と保健体育教育の関係者が共同し、食育と保健体育が融合した新しい視点の健康づくり教材を開発する研究の一環である。「メジャコンの歌」は料理選択型栄養教育において全国的に実践されている教材「3・1・2弁当箱法」の

    キャラクターソング
    (2006年、制作星みつる、監修NPO食生態学実践フォーラム)である。今回は「メジャコンの歌」に合わせ創作した、ローインパクト、ハイインパクト、チェアエクササイズの3種のエアロビクスダンスが運動教材として適正かどうかを検討することを目的とした。対象は将来保健体育教員を目指す学生17名で、運動終了直後心拍数測定、運動強度測定、自覚的運動強度(RPE)、アンケート調査を実施した。ローインパクト131.65bpm、5.2METs、9.18、ハイインパクト137.76bpm、6.8METs、12.82、チェアエクササイズ125.18bpm、9.35であった。アンケート調査から印象は「振り付け」・「音楽」・「気分」・「プログラム」の4カテゴリーに分類でき、活用例は「運動そのもの」と「複数科目や学校行事、地域や課外活動」に2分した。創作したエアロビクスダンスは運動教材として適正と考え、今後、食育等の教材開発に活用していく。

  • *會澤 怜奈, 伊藤 彰教
    画像電子学会研究会講演予稿
    2020年 19.04 巻 19-04-038
    発行日: 2020年
    公開日: 2023/03/31
    会議録・要旨集 認証あり
    本研究では,『うたの☆プリンスさまっ♪』における『マジ LOVE1000%』,『God's S.T.A.R.』,『不滅の インフェルノ』のミュージックビデオの分析を行った.分析では,映像と音楽の構成要素を Degree name や歌詞の 種類,映っているキャラクター等の属性に分類してカテゴリカルデータ化し,apriori のアルゴリズムを用いて関連 規則を抽出した.
  • 加藤 綾子
    社会・経済システム
    2013年 34 巻 59-72
    発行日: 2013/10/26
    公開日: 2020/10/06
    ジャーナル フリー

     The aim of this paper is to clarify characteristics of music prosumers through quantitative analyses mainly focusing on their purposes and digitized tools of production. The term “prosumer” coined by Toffler (1980) means consumer who produces something. Consumers’ productions in content industries have been suggested in previous studies. However, it has not quantitatively revealed what has led consumers’ creations. This paper contributes to suggesting a correlational relationship between digi- tized tools and productions and to understanding intrinsic motivations of the prosumer, which have not clarified in previous studies.

     This research reconsiders on a prosumer construct and its scale items based on Katsumata and Ichikoji (2010), Ikuine, Katsumata and Ichikoji et al. (2011), and collects both quantitative and qualitative data from a questionnaire survey. First, using Mann-Whitney’s U test, differences between prosumers and non-prosumers are examined to reveal some characteristics of the prosumers. Second, a free de- scriptive answer text is analyzed to reveal what are the purposes of creative activities. Third, a cor- relation analysis is conducted to examine the correlational relationship between each instrument and each production activity.

     Consequently, it is indicated that the purposes of consumers’ productions are mostly for self-con- tented and/or self-satisfying through analyzing answer data of the open-ended question in this research. For the music prosumers, creations are neither for sharing with the others nor for progressing in their skills and/or quality of the works. Distinguished from the non-prosumers, people who make creations prefer to others’ works released from not only major labels but also independent labels, individuals, and amateurs. Also, the prosumer has forwardness in listening, watching, and viewing other people’s works and learning from them. The prosumer seems to seek the contents of his/her own motion without much influence from mass-media appeals. This paper also clarifies the usage of digitized instruments has correlation with production activities such as arrangement of content, publishing the works, and making profits from them.

     Based on this research, it is thought that “production itself” and “acquisition of knowledge or skills” can be an object for consumption and/or be an experience good. Thus, business models should be designed based on those facts indicated in this paper. As further issues, it might be necessary to reconsider a construct of production, because technological developments have realized easy production without recognition of producing. Also, it is required to develop the scale items and to conduct more precise researches regarding the prosumer.

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