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クエリ検索: "サンシャイン60通り"
5件中 1-5の結果を表示しています
  • 照明学会誌
    1994年 78 巻 9 号 plate7-plate8
    発行日: 1994/09/01
    公開日: 2011/07/19
    ジャーナル フリー
  • 渡邉 浩司
    都市住宅学
    2016年 2016 巻 93 号 161-162
    発行日: 2016年
    公開日: 2017/04/28
    ジャーナル フリー
  • 中村 南華, 阪本 一郎
    都市計画論文集
    2012年 47 巻 3 号 637-642
    発行日: 2012/10/25
    公開日: 2012/10/25
    ジャーナル オープンアクセス
    商業地における良好な景観は商業地域の活力の維持に必要である。しかし、商業地区の良好な景観は明確ではない。本論文では、大都市の実際の景観計画を通して良好な景観の概念を見つけることが目的である。この分析を通じて、住宅と同様に「調和」が商業地にとって重要な概念であることを示す。また、池袋と銀座の調査を通じて調和の内容(調和している景観要素が重要であること)を発見することを目的とする。
  • JR柏駅前ハウディモールにおける実態調査を通じて
    井桁 由貴, 野上 昌孝, 出口 敦
    都市計画論文集
    2022年 57 巻 3 号 1273-1280
    発行日: 2022/10/25
    公開日: 2022/10/25
    ジャーナル オープンアクセス

    一時的な歩行者天国は、高密度な都心部を自動車指向の空間から歩行者指向の空間に転換するための有効な手法の一つである。本研究では、千葉県柏市の柏駅東口に位置するメインストリートの一つであるハウディモールにおける実態調査を通じて、歩行者が車道空間をどのように歩いているかを、1) ポイント型流動人口データ、2) ビデオ調査、3)LiDARによる人流計測、4)歩行者アンケートの4つの手法から分析した。 その結果、歩行者天国化された車道空間における歩行者の動きの変化と、歩行者が歩く場所を選択する要素が明らかになった。

  • -「池袋駅東口グリーン大通りオープンカフェ社会実験2015年春期」のアクティビティ調査を中心に-
    泉山 塁威, 中野 卓, 根本 春奈
    日本建築学会計画系論文集
    2016年 81 巻 730 号 2763-2773
    発行日: 2016年
    公開日: 2016/12/30
    ジャーナル フリー
     In this some decades, the way of using public space is changing from automobile oriented perspective to human oriented perspective and the use of public space with its perspective became popular. In japan, municipality's permitting authority for utilization of public space became dramatically widespread by deregulations of the low about public space. Now we need to make an evaluation method of people's activity in public space as livable space.
     In this study, we aim to establish “the activity evaluation method of public space by the human oriented perspective” by referring to evaluation method for existing pilot projects research and analyzing and organizing the result of activity evaluation research of “IKEBUKURO East Green Boulevard Sidewalk cafe pilot project in 2015 Spring”.

     The following five points became clear from this study.
     First, we identified some problems for pilot projects in Japan; for example, single year's budget framework and short-term restricted program.
     Second, The conventional evaluation method was by questionnaire and traffic survey only. First: In the pedestrian traffic volume increase or decrease, accurate users' condition in open café can't be grasped. Second: Whether this pilot project contributed to improvement of space cannot be evaluated from the activity aspect since the conventional questionnaire survey can't do an objective observation, survey, although it can show user's satisfaction and what they ate based on user's subjection. Third: Correlation of each user's attributes and actual use condition is not clear.
     Third, The western's evaluation method for public space improvement program by Jan Gehl's do not only activity evaluation, but also a suggestion for improvement of public space by mapping activity in public space and connecting that activity data with urban space structure, including pedestrian traffic volume survey, activity survey, questionnaire survey that are three survey called "public life survey" overall.
     Forth, There is nearly twice the difference in sample, number between questionnaire and activity survey. Questionnaire survey is not applicable to grasp user number but applicable for qualitative data, such as satisfaction and thought of users.
     On the other hand, an activity survey of our study can gather all user data and also have user activity data that can only get from this objective observation, survey, and can analysis multiply through various data that is get by one time. Fifth, conventional evaluation method can show user number from the traffic volume survey, but from our research, deferent findings came out. The tendency of increase or decrease of pedestrian traffic and number of open cafes user are not necessarily match and increase of pedestrian traffic is not necessarily to correspond to volume of use of public space from the result traffic volume survey and activity survey.
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