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クエリ検索: "ダウニー" 柔軟剤
2件中 1-2の結果を表示しています
  • 田中 結子
    におい・かおり環境学会誌
    2015年 46 巻 6 号 374-381
    発行日: 2015/11/25
    公開日: 2019/02/20
    ジャーナル フリー

    近年の

    柔軟剤
    や衣料用洗剤などのファブリックケア製品には,香りの品揃えが多く見られ,これらが生活者の購買意欲を高める一因になっている.ファブリックケア製品において香りは重要な役割を占めるようになり,製品のイメージやコンセプトを伝えること,様々な使用場面での使い心地のよさを与えることやターゲット層の高い嗜好性に応えること等,付加価値を向上させる手段として進化してきた.本稿では,日本の
    柔軟剤
    と衣料用洗剤にフォーカスし,その香りの変遷と香りに対する生活者意識の変化について紹介する.

  • 今井 秀之, 丸山 泰, 山岡 俊樹
    日本感性工学会論文誌
    2012年 11 巻 2 号 141-150
    発行日: 2012年
    公開日: 2012/03/29
    ジャーナル フリー
    Brand has been estimated in business valuation to determine the economic value of intangible asset, however it is demanded to measure brand value for the marketing management under this recession. Therefore we need new measurement to understand customer evaluation. The purpose of this paper is to introduce new index for brand value and clear the process of brand forming. Under marketing research with 30,000 samples, it is revealed that brand value consists of three axes, “Penetration”, “Activity” and “Loyalty”. “Activity” is divined to 4 elements “Function”, “Trust”, “Personality” and “Necessity”. This brand value shows correlation with the market share after 6 months thereby it can be a predictor of the market trend. In addition, we succeeded to classify brands and analyze them with product life cycle. This approach is still on trial and we need further investigation, yet this measurement will support business leaders who decide the marketing strategy.
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