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クエリ検索: "ツイステッドワンダーランド"
2件中 1-2の結果を表示しています
  • 高橋 麻公
    社藝堂
    2022年 2022 巻 9 号 135-154
    発行日: 2022/09/20
    公開日: 2022/12/15
    ジャーナル オープンアクセス
    ⼩論の⽬的は、「神話」を多くの⼈々が根拠もなく信じていて、当たり前のものとして⽬に映るようになっている事象という意味で⽤いながら、⼆次制作の周りに漂う神話の⾃⼰強化や刷新を分析することで、⼆次制作とそれを元にしたサブカルチャー産業を神話という観点から考察することである。⼆次制作に降りかかった著作権問題から、⼆次制作は「安全だろう」と信じられてきた神話の刷新と、「著作権に厳しい」という神話をネタとした⼆次制作の戯れを主として、神話という視点から⼆次制作の状況を論じている。
  • —「鬼滅の刃」にみる魅力的なサブキャラクターへの愛着が及ぼす影響—
    野澤 智行
    行動計量学
    2022年 49 巻 2 号 103-112
    発行日: 2022年
    公開日: 2023/04/22
    ジャーナル フリー

    In conducting an exploratory data analysis to study the hit mechanisms of manga and anime works with appealing supporting characters, the author began by assessing the volume and content of Twitter posts on Demon Slayer and observed that SNS not only facilitated communication between devoted fans, but also served to fulfill the desire to own merchandise and to provide a place for publication of derivative works. Furthermore, in an analysis using the Character Quantitative Survey unaided recall data, the top unaided recall works were classified into four types based on supporting character popularity patterns. The results obtained by creating a composite variable of unaided recall weighted by simple total based on the number of recall of the work's name or character and assessing the mean values and correlations of each variable measured for each work showed that the composite variable of unaided recall had a strong correlation with the indices of tie-in merchandise purchase and purchase intention, and with the indices of ‘high spirit and fun’ and ‘attention and impersonation’ in the field of offered experience.

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