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クエリ検索: "パールボウル"
2件中 1-2の結果を表示しています
  • -複数回の脳震盪既往を持つ競技者の事例から-
    松尾 博一, 山田 幸雄, 増地 克之, 松元 剛
    コーチング学研究
    2018年 32 巻 1 号 57-69
    発行日: 2018/10/20
    公開日: 2019/09/02
    ジャーナル フリー

        The purpose of this study was to investigate how coaching based on HUT for tackling would affect playersʼ tackling characteristics during a game, and to inspect ways on improving tackling skills for players with experience of multiple concussions, which would result in obtaining beneficial material for coaching. Head impacts on football players include direct association to brain and spine injury, and chronic injuries such as chronic traumatic encephalopathy (CTE). So, all tackles attempted by the targeted player (who has had multiple concussion experiences) during the 2016 and 2017 seasons and before and after HUT intervention executed in the 2017 season were analyzed. A total of 25 coded tackles were compared in terms of “tackling characteristics” to examine the effect of HUT intervention on improving safe tackling skills. The result revealed that (1) the “Posture” and “Leverage” in “Pre-contact phase” was improved after HUT intervention. (2) the “Type of tackle” in “Contact phase” was improved after HUT intervention. (3) all categories of “Post-contact phase” was improved after HUT intervention. Therefore, intervention of the HUT program may improve tackling skills even with a player with experience of multiple concussion. This result of the study is seen to be an effective and useful material for coaching safe tackling skills.

  • 小谷 恵子
    マーケティングジャーナル
    2021年 40 巻 4 号 84-93
    発行日: 2021/03/31
    公開日: 2021/03/31
    ジャーナル フリー HTML

    本ケースでは,日本のライフスタイルに大きな影響を与えたファッションブランド,ヴァン・ヂャケット(1954–1978)と,創業者の一人である石津謙介(1911–2005)に焦点を当てる。卓越した発想力で新しい顧客と価値を創造し,様々なマーケティング手法を駆使して頂点に上りつめたVANだが,その存在は顧客の高齢化に伴い失われつつある。従業員や顧客は,VANという学校に入学した順に後輩から先輩になり,OBになっていくという構造が,会社やブランドとの一体感を醸成した。当時の顧客や従業員は,今でもVANとの体験価値を自身のアイデンティティとして持ち続けている。本稿ではその軌跡をたどり,VANが創出した価値の再評価を行う。

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