詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する: 検索条件を変更
クエリ検索: "全国国公立幼稚園長会"
2件中 1-2の結果を表示しています
  • ―関東・近畿のゴルフ場を対象として―
    北 徹朗, 吉原 紳, 橋口 剛夫, 山本 唯博, 赤羽根 直樹, 堀江 繁
    Journal of Kanagawa Sport and Health Science
    2012年 45 巻 47-50
    発行日: 2012年
    公開日: 2022/02/26
    ジャーナル フリー

    This study examines the current situation of golf courses' initiatives regarding children in Japan. We conducted a survey of 658 golf courses in Japan. The survey was carried out by mailing a questionnaire addressed to the respective managers of each golf course. The survey period lasted from April 30th to June 30th of 2009. We received 87 responses, realizing a return rate of 13.2 percent. The content of the survey was "Has your golf course implemented initiatives and services for children and junior golfers?" Of these, 49.4% indicated that they were implementing initiatives and services for children. 34.5% replied that they did not have initiatives in place. 16.1% indicated that they were planning to implement initiatives. In the section designated for freely describing the implemented initiatives, a large majority was divided among "lower priced or discounted play" and "golf lessons." Other replies included "holding parent/child golf tournaments," "trial rounds for children of members," and "openness toward golf clubs of nearby schools."

  • 福元 真由美
    教育学研究
    2014年 81 巻 4 号 396-407
    発行日: 2014年
    公開日: 2015/06/25
    ジャーナル フリー
     本稿は、幼小接続カリキュラムの政策動向を学校改革を志向するアプローチと小1プロブレムを予防するアプローチの2つに整理し、近年の教育改革の内容と特質を検討する。前者では、幼小接続カリキュラムが、幼児教育における「学習の基盤」の概念を軸に教育改革の国家戦略として推進され、教育現場への浸透と「協同的な学び」の構築が試行される。一方、後者では、小学校の「スタートカリキュラム」が、生活科の実践を学校への児童の適応にすり替える問題を生じさせている。
feedback
Top