詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する: 検索条件を変更
クエリ検索: "副学士" 香港
3件中 1-3の結果を表示しています
  • 梁 凌詩ナンシー
    家族社会学研究
    2020年 32 巻 2 号 200-212
    発行日: 2020/10/31
    公開日: 2021/05/25
    ジャーナル フリー

    本研究の目的は

    香港
    の教育改革と教育コストの関係を明らかにし,教育制度の変化がどのようにスタートラインで勝つ心理を形成したのかを考察する.少子化の要因は多様であり,子どもにかける教育コストの上昇はその一つである.
    香港
    はイギリス植民地になった後,英語重視社会となり,英語能力が進学および社会的評価の高い職業に就くカギである.中学校の使用言語を広東語にする方針で1988年に行われた教育改革により英語を使用言語とする中学校が同年には全体の2割弱となった.また,高校に進学する資格を判断する統一試験をなくし,学生が統一試験の成績によってより良い高校に転学する機会がなくなるようになった.そのうえ,教育改革により小中高一貫校に変更するエリート校が続出し,学生にとって転校する機会が基本的にはなくなった.このように,子どもをエリート校に進学させるため,スタートラインが大事であるという意識が
    香港
    社会に形成され,入学競争が幼稚園まで前倒しされた.

  • 王 傑(杰)
    日本教育学会大會研究発表要項
    2013年 72 巻 310-311
    発行日: 2013/08/27
    公開日: 2018/04/20
    研究報告書・技術報告書 フリー
  • 國府 俊一郎
    アジア経営研究
    2020年 26 巻 75-89
    発行日: 2020年
    公開日: 2021/05/10
    ジャーナル フリー
    Job-Hopping has been one of the most persistent problems for Japanese companies doing business in Taiwan. Job-hopping makes local workers’ skill training harder. So, most of Japanese companies, especially in service industry, have abandoned their own job training and asked local partner companies to deal with human resource matters. As a result, the service standard of Japanese companies in Taiwan has been “adjusted” to local level gradually, that is, unintended localization of service. However, recently, as Taiwanese service market has saturated and many Taiwanese people travel to Japan and have experienced local Japanese service, they also expect Japanese companies in Taiwan to offer same standard of service as in Japan. But it is almost impossible to offer same standard service as in Japan using local workers without special training. Consequently, Japanese companies must consider developing local workers ’skill by themselves without compromise.  Preceding studies pointed that Japanese companies showed narrower “space of developing career” to local workers than Western companies, so it was the reason why, job-hopping was more frequent in Japanese companies comparing to Western companies. Therefore, this study hypothesizes that “wider space of developing career” would work effectively for retention of local workers. So, this study made an interview to one of Japanese restaurant companies which succeeded in retention management, and found that one of key factors for good retention in the company was the establishment of “area manager position, which is a manager of several restaurants”. In other words, “expansion of space of developing career” worked effectively for retention. It also found that “expansion of space of developing career” worked for good retention in Taiwanese hotel company. Consequently, this study finds that wider “space of developing career” works for better retention for employees, it also works for Japanese service companies in Taiwan.
feedback
Top