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クエリ検索: "日本自動車リース協会連合会"
3件中 1-3の結果を表示しています
  • 藤井 嵩
    廃棄物学会誌
    2006年 17 巻 3 号 128-135
    発行日: 2006/05/31
    公開日: 2010/05/31
    ジャーナル フリー
    自動車リースは30年を超える成長の歴史を持つサービサイジング・ビジネスである。日本国内で登録される新車の内11%は自動車リースである。また日本国内で使用されている自動車7, 800万台の内3.7%, すなわち289万台がリース車である。自動車リース会社は, 単に自動車を賃貸するだけでなく, 自動車の整備・修理などの維持管理業務を引受けるばかりか, 自動車保険・ガソリンカード・ETCカードの取扱いなど, 家計・法人が支出する自動車関連支出のすべてに関与し, 整備工場・リサイクル事業者・中古車事業者等と連携する水平分業型ライフタイム・バリューチェーンを構成している。さらにはリサイクル問題や省エネ問題等, 環境問題を含む社会の要請に応える機能商品として, 顧客に新たな自動車の利用方法を提案している。
  • 岸田 淳
    産業学会研究年報
    2021年 2021 巻 36 号 105-124
    発行日: 2021年
    公開日: 2022/04/01
    ジャーナル フリー

    The purpose of this paper is to focus on the Japanese corporate car sales environment and analyze the business relationships within.

    Many consumer durable goods such as automobiles, electrical appliances, furniture, household appliances, etc., have been developed, produced, and sold through various strategies to individuals. However, these consumer durable goods are also commonly purchased by businesses.

    Among consumer durable goods, particularly so in the case of the automobile market, personal preference plays a large role and so the majority of sales strategies have been focused on targeting individuals. Nevertheless, 14.5% of the approximately 5.2 million domestic automobile sales in 2019 were leasing contracts, the majority of which for corporate use. There are no small number of corporate transactions for automobiles. Additionally, the era of“ owning” vehicles has changed to the era of“ using” them, leading to a rapid increase of rental car and car sharing businesses, as well as to the number of vehicles registered as such.

    While traditional car manufactures are struggling with community-based personal sales, corporate leasing and the use of car-sharing is increasing. Within this paper, I will analyze the complex inter-company relationships and various sales forms found in the corporate automobile market. In addition, after clarifying the current automobile-centered transaction composition data from the Toyota Motor Corporation, I will share my thoughts on the outlook for car distribution moving forward.

  • 蒔田 真也
    関東学園大学経済学紀要
    2015年 40 巻 1-24
    発行日: 2015年
    公開日: 2017/04/03
    研究報告書・技術報告書 オープンアクセス
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