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クエリ検索: "馬込沢駅"
4件中 1-4の結果を表示しています
  • 早内 玄, 中村 文彦, 有吉 亮, 田中 伸治, 三浦 詩乃
    土木学会論文集D3(土木計画学)
    2021年 76 巻 5 号 I_1001-I_1011
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/04/20
    ジャーナル フリー

    都市交通計画における地形条件評価手法の確立に向け,本研究では国内の現行交通計画における地形条件の評価状況,評価手法,根拠指標,および施策との関連と課題を明らかにすることを目的とする.文献調査を通じ,9 市の 12 交通計画において地形条件の定量評価実績のあることが明らかとなった.各計画の文献調査,ヒアリング調査を通じ,評価手法は 3 分類に大別されること,根拠指標の多くにバリアフリー指標が採用されていること,および手法と指標に関する課題などがそれぞれ明らかとなった.加えて,地形条件評価を行った自治体に関する GIS を用いた地形状況評価を通じ,起伏の大きい自治体での実績が卓越する一方,小さい自治体にも実績があること,および施策との関係などが明らかとなった.

  • - 千葉県船橋市立法典小学校区の木下街道沿道を事例に -
    奥平 純子, 北原 理雄
    日本建築学会計画系論文集
    2011年 76 巻 670 号 2327-2335
    発行日: 2011/12/30
    公開日: 2012/03/02
    ジャーナル フリー
    This paper examines and clarifies the opinions of residents about the improvement of a narrow and dangerous footpath alongside main traffic route (the Kioroshi road), where the environment has not been improved over numerous years. By the analysis, it is clarified that the opinions of landowners for improvement of the environment are different from those of pedestrians. So, we study how to fill the gap and to improve the environment by residents. The results can be summarized as follows: 1) by knowing the opinion of the landowners, the ideas of pedestrians change to improve the environment together with landowners, 2) the women between the age of forty and forty-nine are thought as the key person for connecting community members of region..3) it is important to recognize that “niwadoushi” which was adopted for widening the footpath at this area in the past is an effective method for improvement of community environment and ancestral wisdom for this area.
  • -千葉県船橋市立法典小学校学区の木下街道を事例に-
    奥平 純子, 北原 理雄
    日本建築学会計画系論文集
    2008年 73 巻 634 号 2703-2708
    発行日: 2008/12/30
    公開日: 2009/10/28
    ジャーナル フリー
    This paper examines and clarifies the reasons why the pedestrian environment alongside the Kioroshi Prefectural Road hasnot been improved over numerous years, despite danger to pedestrians(especially schoolchildren).
    Here we research from four viewpoints: 1) the local history, 2) opinions of the local people, 3) the administrative master plan and practice, 4) interviews with the prefectural administration personnel and the neighborhood association. The results can be summarized as follows: to improve safety of the pedestrian environment, discussions with administration personnel, landowners and the neighborhood association are needed to develop an action plan and to amend the laws.
  • -千葉県船橋市立法典小学校区の木下街道沿道-
    奥平 純子, 北原 理雄
    日本建築学会技術報告集
    2008年 14 巻 28 号 567-572
    発行日: 2008/10/20
    公開日: 2009/03/17
    ジャーナル フリー
    The aim of this paper is to survey the environment of narrow pedestrian space besides a highway in the primary school district. The results of the survey are summarized follows: 1) Over 98% pedestrian feel extremely narrow sidewalk. 2) The severe car fumes give students unpleasant feeling. 3) NO2 concentrations of the sidewalk exceed the upper limit of Japan's Environmental Quality Standards on 90% of the measurement days. 4) More women and children use the sidewalk than men. 5) The primary school students are interested in their tiny, but varied scenes in the sidewalk.
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