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クエリ検索: "Graniph"
2件中 1-2の結果を表示しています
  • Yiwei Zhang, Xueting Wang, Yoshiaki Sakai, Toshihiko Yamasaki
    ITE Transactions on Media Technology and Applications
    2021年 9 巻 4 号 262-275
    発行日: 2021年
    公開日: 2021/10/01
    ジャーナル フリー

    Exploring brands that customers are likely to purchase jointly has a profound effect on marketing. This study proposes a new way to measure, or estimate the similarity between brands using social media. The proposed algorithm analyzes the daily photos and hashtags posted by each brand's followers. By clustering them and converting them into histogram-based features, we can calculate the similarity between brands. We evaluate our proposed algorithm by comparing it with the purchase logs of point/credit card companies, and answers to the questionnaires. The results show that purchase logs can predict the co-purchase behaviors in the questionnaires very well, but cannot predict customers' potential interest or willingness to buy products from new brands. On the other hand, our method can predict the users’ interest in brands with a correlation coefficient of over 0.53, which is high considering that such interest in brands is highly subjective and individual dependent.

  • ― 「はらぺこあおむし」ブランド市場拡大要因の考察 ―
    加藤 薫
    マーケティングジャーナル
    2021年 41 巻 2 号 90-99
    発行日: 2021/09/30
    公開日: 2021/09/30
    ジャーナル フリー HTML

    本事例では,累計発行部数800万部を誇る大人気ロングセラー絵本「はらぺこあおむし」(エリック・カール作)がどのようにブランドとしてその市場を拡大していったのか,ブランド成長の変遷にそって要因を辿る。「はらぺこあおむし」は,日本では1976年に翻訳版絵本が出版された。しかし,ブランドビジネスはそれより遅れて2005年,ライセンスエージェントであるコスモマーチャンダイズィングがアメリカの企業と日本におけるエージェント契約を締結したことから始まった。今では約80社のライセンシーとともに様々な商品・サービスを提供するブランドに成長している。ライセンサーの方針の下,ライセンスエージェントとしてコスモマーチャンダイズィングのとってきたマーケティング戦略に注目しながら,ブランド市場拡大に導いた要因について考察していく。

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