日本建築学会技術報告集
Online ISSN : 1881-8188
Print ISSN : 1341-9463
ISSN-L : 1341-9463
建築計画
アクティブ・ラーニングの視点からみた中学校普通教室の広さに関する研究
-S市立M中学校の「ユニット学習」の実践から-
山口 勝巳屋敷 和佳
著者情報
ジャーナル フリー

2022 年 28 巻 70 号 p. 1361-1366

詳細
抄録

M junior high school practices original group learning called “the unit learning” for active learning. We clarified the actual situation of the class development in the school and analyzed it about the area of the classroom. As a result, we showed it is necessary to extend the area of the classroom for the round of inspection between the desks and the storage space, and the expectation of teachers to expansion of the width of the classroom suggests that the flexible classroom design that is different from the conventional dimensions is necessary for planning.

著者関連情報
© 2022, 日本建築学会
前の記事 次の記事
feedback
Top