木更津工業高等専門学校紀要
Online ISSN : 2188-921X
Print ISSN : 2188-9201
ISSN-L : 0285-7901
イマージョン教育における日本人児童の文法的発達に関する実証研究-初めの一年をスコープとして-
中村 俊昭蒲原 順子
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

2008 年 41 巻 p. 27-32

詳細
抄録
This is a study on grammatical development in English language of Japanese children who are learning in an immersion setting at Kato Gyosyu Elementary School in Numazu. Twelve participants volunteered to have an individual interview to be examined how their syntactic structures are developed over the first year of learning through the medium of second language, English. The results showed that their first year development is significant in producing sentence structures,especially the development of the students who have no second language experience before entering the school.
著者関連情報
© 2008 独立行政法人 国立高等専門学校機構 木更津工業高等専門学校
前の記事 次の記事
feedback
Top