日本語教育方法研究会誌
Online ISSN : 2423-9909
Print ISSN : 1881-3968
説明文の自律的な推敲能力を養成するための教材の開発 : 上級レベルの日本語学習者を対象として
衣川 隆生奥田 佐和子折井 克比古服部 智里横井 多美子吉原 こずえ日下部 令子
著者情報
研究報告書・技術報告書 フリー

1996 年 3 巻 2 号 p. 26-27

詳細
抄録
We have developed materials that systematically train advanced students to autonomously revise explanatory writing. These teaching materials has 3 characteristic: 1) Criteria for the revision are established through students' mutual interaction. 2) Learners autonomously revise text they wrote using internalized criteria for the revision. 3) Revision is divided into 2 steps: a)revising text organization and content, b) correcting grammar. In this paper, we report the purpose, creation, and organization of teaching materials.
著者関連情報
© 1996 日本語教育方法研究会
前の記事 次の記事
feedback
Top