工学教育
Online ISSN : 1881-0764
Print ISSN : 1341-2167
ISSN-L : 1341-2167
事例紹介
「定住促進」に向けた福島県楢葉町との地域連携PBL
-2年目の成果と課題
荒川 俊也
著者情報
ジャーナル フリー

2024 年 72 巻 5 号 p. 5_85-5_90

詳細
抄録
The paper discusses the 2023 initiatives in the author′s laboratory, focusing on community-based Project-Based Learning (PBL) in Naraha-machi. Under the theme of “Residency Promotion,” the activities aimed to address local challenges and promote residency through “Smart Agriculture Experience Content.” Fieldwork emphasized the importance of listening to local voices, which contributed to students’ growth and insights. The paper highlights the significant impact of the initial group composition on PBL outcomes and recommends thorough individual meetings for better group formation.
著者関連情報
© 2024 公益社団法人 日本工学教育協会
前の記事 次の記事
feedback
Top