Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
Online ISSN : 2433-2925
Print ISSN : 2186-3628
ISSN-L : 0913-4476
[volume title in Japanese]
Conference information
Consideration of teaching materials that can understand the exploration process and development of examples of teaching materials
*SHYNYA Fujiwara
Author information
CONFERENCE PROCEEDINGS FREE ACCESS

Pages 399-400

Details
Abstract
本研究では「理数探究基礎」での教材について,探究の意義や探究のプロセスとは何かを各種文献調査等から明らかにすることで,それを身に付けることができるような教材とはどのよう なものなのか考察すること行った。なお本研究では数学と物理に焦点を絞り前述の検討及び考察 を行った。その結果,数学,物理におけるそれぞれの学習としての探究の特性について一つの視点が 得られた。また,これらの特性を備えた教材例の検討,開発を行った。
Content from these authors
© 2019 Japan Society for Science Education
Previous article Next article
feedback
Top