横幹連合コンファレンス予稿集
第11回横幹連合コンファレンス
セッションID: B-1
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B 1 Marketing4.0 や産学連携を踏まえた上でのサステナブル・イ ノベーション
顧客の購買関連データを用いたレコメンデーション
ベイジアン・ネットワークを用いたアプローチ
*生田目 崇大竹 恒平加藤 義明
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会議録・要旨集 オープンアクセス

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抄録

Among various corporate marketing activities, the approach to customers is becoming more sophisticated year by year. In particular, the recommendation with purchases related data has become a common technology on EC sites as the Internet spreads. However, effective recommendations are not easy in EC because of the problems of basket dropping and cancellation. In this paper, we discuss a recommendation method that considers post-purchase cancellation using purchase-related data. A Bayesian network that can consider probabilistic causal relationships is used for this recommendation analysis.

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© 2020 (NPO)横断型基幹科学技術研究団体連合(横幹連合)
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