長岡工業高等専門学校研究紀要
Online ISSN : 2432-3241
Print ISSN : 0027-7568
ISSN-L : 0027-7568
論文
企業での実務会話から学ぶ工学生向けCLIL英語教材の開発と実践
技術者の職務ダイアログから学ぶ英語教育の効果
市村 勝己青柳 成俊植村 隆田中 真由美池田 真
著者情報
ジャーナル フリー

2023 年 58 巻 p. 36-44

詳細
抄録
The authors have developed an innovative CLIL teaching material for engineering students in accordance with the four-level model advocated by Tanaka (2017), and then implemented English classes using it for graduate students majoring in engineering (Ichimura et al., 2021). This paper tries to discuss the effectiveness of English classes using the developed CLIL teaching materials for students learning at Kosen (National Institute of Technology). The discussion is based on the responses to a questionnaire completed voluntarily by the students after five lessons.
著者関連情報
© 2023 長岡工業高等専門学校
前の記事 次の記事
feedback
Top