シェリング年報
Online ISSN : 2434-8910
Print ISSN : 0919-4622
風景(画)の終焉と「風景構成法」
―芸術と臨床における「風景」の死と再構成について
川田 都樹子
著者情報
ジャーナル オープンアクセス

2011 年 19 巻 p. 65-

詳細
抄録

Modern subjectivity is required for the appearance of a landscape, which also needs a suitable distance from the viewing subject to the viewed object. The collapse of modem subjectivity is an issue of the postmodern era. In postmodern art, it is seen as the end of the landscape and the rise of environmental art. However, some environmental artists have sought a new subjectivity as the central point of the new landscape, and the landscape montage technique has also been developed in clinical psychology to reconstruct subjectivity for schizophrenic patients. Here, I argue the necessity of subjectivity for the contemporary landscape.

著者関連情報
© 2011 日本シェリング協会

この記事はクリエイティブ・コモンズ [表示 - 非営利 - 改変禁止 4.0 国際]ライセンスの下に提供されています。
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ja
前の記事 次の記事
feedback
Top