空気調和・衛生工学会大会 学術講演論文集
Online ISSN : 2424-2179
Print ISSN : 1880-3806
ISSN-L : 1880-3806
平成18年
セッションID: H-51
会議情報
H-51 学習環境におけるプロダクティビティ向上に関する研究 : (その13)学習意欲、学習効率に対する温熱環境の影響に関する現地実測
亀田 健一金子 隆昌村上 周三伊藤 一秀深尾 仁
著者情報
会議録・要旨集 フリー

詳細
抄録

This paper presents on the results of field test on academic performance in classroom. In particular, this paper reports the effects of thermal environment on motivation and productivity for student in actual classroom. In order to evaluate the consistency between field test and realistic simulation experiments which previously reported (part 9 and part 10), the same evaluation method were adopted. When thermal environment changed, productivity in classroom is improved by 9.8% on average (n.s.) and motivation in classroom is varied according to thermal environment (n.s.).

著者関連情報
© 2006 公益社団法人 空気調和・衛生工学会
前の記事 次の記事
feedback
Top