日本機械学会論文集
Online ISSN : 2187-9761
ISSN-L : 2187-9761
熱工学,内燃機関,動力エネルギーシステム
水素混焼ガスエンジンの燃焼位相制御法に関する検討
島田 敦史助川 義寛熊野 賢吾安井 開斗田中 光太郎
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ジャーナル オープンアクセス

2024 年 90 巻 931 号 p. 23-00204

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抄録

This study focuses on the combustion timing control in hydrogen mixed combustion of a spark ignition gas engine. Especially, we examined the effect of hydrogen mixed ratio and air excess ratio on the combustion feature under same engine conditions. The 50% mass fraction burning timing (MFB50T) is within the specified range under MBT condition, independent of hydrogen mixed ratio and air excess ratio. We also examined the combustion phase estimation method using the existing sensor of the engine. The MFB50T can be estimated by the peak timing of angle speed.

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© 2024 一般社団法人日本機械学会

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