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原稿種別: 表紙
p.
Cover1-
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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原稿種別: 付録等
p.
App1-
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
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原稿種別: 目次
p.
Toc1-
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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山口 眞裕
原稿種別: 本文
p.
1-4
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
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平田 信行, 日野 孝則
原稿種別: Article
p.
5-8
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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沖本 憲司, 姫野 洋司, 田原 裕介
原稿種別: 本文
p.
9-12
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
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新郷 将司, 池畑 光尚
原稿種別: 本文
p.
13-16
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
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Karim Md. M., 池畑 光尚
原稿種別: Article
p.
17-20
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
A genetic algorithm (GA) based optimization technique is used in combination with boundary element method. Firstly, the boundary element method is applied to analyze the hydrofoil for a wide range of angles of attack, aspect ratios, and maximum camber and thickness ratios assuming that the thickness and camber distributions of hydrofoil section are given. Then the lift, drag and other parameters involved in the imposed constraints are approximated by the second-degree polynomial functions of angle of attack, aspect ratio and maximum camber and thickness ratios. The coefficients of these polynomials are solved by the method of least squares using the information provided by the analysis method. The optimization algorithm is then used to search for an improved geometry of the hydrofoil of minimum drag satisfying all of the specified requirements.
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兼子 忠範, 内田 誠, 西川 榮一
原稿種別: 本文
p.
21-24
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
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重廣 律男, 黒田 貴子, 松田 秋彦, 鈴木 四郎
原稿種別: 本文
p.
25-28
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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片山 徹, 日並 貴成, 池田 良穂
原稿種別: 本文
p.
29-32
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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湯室 彰規, 堤 孝行, 前村 正心
原稿種別: 本文
p.
33-36
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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塚田 吉昭, 日夏 宗彦, 南 佳成, 辻本 勝, 矢吹 英雄
原稿種別: 本文
p.
37-40
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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原 正一, 山川 賢次, 星野 邦弘, 湯川 和浩
原稿種別: 本文
p.
41-44
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
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鈴木 博善, 松村 清重
原稿種別: 本文
p.
45-48
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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高井 通雄
原稿種別: 本文
p.
49-52
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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山川 賢次, 原 正一, 星野 邦弘, 湯川 和浩, 影本 浩
原稿種別: 本文
p.
53-56
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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山田 秀光, 長谷川 和彦, 山下 哲典
原稿種別: 本文
p.
57-60
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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鹿島 孝之, 馬場 信弘, 北浦 堅一
原稿種別: 本文
p.
61-64
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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合田 憲和, 馬場 信弘, 桑島 浩司, 北浦 堅一
原稿種別: 本文
p.
65-68
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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西川 達雄, 正岡 孝治, 田原 裕介, 姫野 洋司
原稿種別: 本文
p.
69-72
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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一色 浩, 永田 修一
原稿種別: 本文
p.
73-76
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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肥後 靖
原稿種別: 本文
p.
77-80
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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肥後 靖
原稿種別: 本文
p.
81-84
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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箕浦 宗彦, 内藤 林
原稿種別: 本文
p.
85-88
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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Sunil MUKHERJEE, 林 茂弘
原稿種別: Article
p.
89-92
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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岡田 博雄, 田中 正治, 坪郷 尚, 正岡 孝治
原稿種別: 本文
p.
93-96
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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松野 進, 岩田 節雄, 安田 和宏, 田中 洋, 松石 正克
原稿種別: 本文
p.
97-100
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
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松本 亙平, 齋藤 年正, 田野 博
原稿種別: 本文
p.
101-104
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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林 茂弘, 和泉 徳喜, 木村 健太郎
原稿種別: 本文
p.
105-108
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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呉 政奇, 江本 篤史, 芹澤 久, 村川 英一
原稿種別: 本文
p.
109-112
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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柴原 正和, 芹澤 久, 村川 英一, 呉 政奇
原稿種別: 本文
p.
113-116
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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矢尾 哲也, 藤久保 昌彦, 村上 睦尚, 森口 健
原稿種別: 本文
p.
117-120
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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冨田 康光, 橋本 聖史, 大沢 直樹, 山鹿 伸幸, 山田 礼子
原稿種別: 本文
p.
121-124
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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新海 信隆, 冨田 康光, 大沢 直樹, 橋本 聖史, 澤村 淳司
原稿種別: 本文
p.
125-128
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
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Dugald Peacock, Warren F. Smith, Prabhat K. Pal, Lawrence J. Doctors
原稿種別: Article
p.
129-132
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー
The efficient and effective design of complex engineering structures, such as marine vessels, presents the designer with a considerable challenge. This challenge is due to a large number of coupled decisions, which are required to be made concurrently. To assist designers in making better decisions, we call for a shift from the traditional sequential design spiral and basis-ship philosophy towards a concurrent approach to design.
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正岡 孝治, Talavera A.L., 塚本 恭大, 岡田 博雄
原稿種別: 本文
p.
133-136
発行日: 1999/11/18
公開日: 2017/12/28
会議録・要旨集
フリー