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クエリ検索: "ガイナ" アニメ制作会社
5件中 1-5の結果を表示しています
  • 季刊地理学
    2025年 77 巻 1 号 25-38
    発行日: 2025年
    公開日: 2025/04/02
    ジャーナル フリー
  • 法政大学 理工学部 機械工学科 機械工学専修,航空操縦学専修 吉田一朗研究室
    精密工学会誌
    2025年 91 巻 1 号 51-52
    発行日: 2025/01/05
    公開日: 2025/01/07
    ジャーナル 認証あり
  • 4つの漫画「作品」から「物語」をつくりだす
    瀧本 往人
    コンテンツツーリズム学会論文集
    2017年 4 巻 35-45
    発行日: 2017年
    公開日: 2021/08/27
    ジャーナル フリー
    本論考は「コンテンツツーリズム」を通じて「フクシマ」の可能性を広げることを目的としている。同時に、「フクシマ」を通じて「コンテンツツーリズム」の可能性を広げることも意図している。  前半では「コンテンツ」や「ツーリズム」について「フクシマ」から再検討を行い、「作品」に限定しない「コンテンツ」と、現地に行かない(行けない)ツーリズムの重要性を指摘する。後半ではそのケーススタディとして「フクシマ」に関する漫画作品として、鈴木みそ『僕と日本が震えた日』、山本おさむ『今日もいい天気 原発事故編』、雁屋哲『美味しんぼ 第110巻、第111巻 「福島の真実」編 1、2』、竜田一人『いちえふ 全3巻』をとりあげ、「フクシマ」に関する物語世界(ノンフィクションも含む)を抽出し、どこまで現実のツーリズムに接合できるのかを検証する。
  • ――「浮動する規範」と準拠集団――
    松永 伸太朗, 永田 大輔
    社会政策
    2021年 13 巻 2 号 89-101
    発行日: 2021/11/10
    公開日: 2023/11/10
    ジャーナル フリー

     アニメ産業において制作者が用いるスキルは客観的な形式で表現されないが,同業者内では理解可能な形で共有されているという特徴を有する。本稿では,評価の基準が変わりながらその都度の状況に適切な判断がなされることを意味する「浮動する規範」という考え方に依拠しながら,アニメ制作者の語りに基づいて彼らが理解する実力の内実を明らかにした。その結果,同じ監督層であっても,工程全体を見渡すことを経験した制作進行や撮影職出身者と,作画や映像表現に特化したアニメーター出身者では準拠集団が異なっており,それによって異なる技能観を有していることが明らかになった。さらに,アニメーター同士のスキルはそれぞれ自らを他者から差異化することに形式として理解可能なものとなっていた。こうした知見に基づき,客観化されず関係性に基づくスキルであっても,OJTを通したスキル形成が重要性を持つことを示唆した。

  • 観光との相違とファンの消費傾向との関連に注目して
    一藤 浩隆
    メディア研究
    2025年 106 巻 127-143
    発行日: 2025/01/31
    公開日: 2025/04/02
    ジャーナル フリー

        “Anime pilgrimage” is considered a tourist activity that involves visiting the locations of anime works. Takayoshi Yamamura pointed out that “Anime Pilgrimage” is characterised by tourists creating their own places to visit without being influenced by those being visited. Yamamura used Alvin Toffler’s concept of Prosumer to explain this. However, this characterisation has not been fully carried over in subsequent discussions. Therefore, this study points out the Prosumer’s significance that “Anime Pilgrimage” carries and argues that these activities should be understood as fan activities. Based on research findings, tourism is sustained by the interaction between those who toured and those who are being toured. The “Anime Pilgrimage”, as Yamamura points out, does not fit within the framework of the production-consumption relationship assumed by tourism and cannot be measured by existing economic indicators. This trend is more akin to enthusiastic fan activities, and one can point out the similarities with Otaku, whose social recognition spread around the same time as the use of the name “Anime Pilgrimage”. Therefore, “Anime Pilgrimage” should be understood within the historical flow of the manifestation of fans who consume anime works from their unique perspective. If we consider “Anime Pilgrimages” as fan activities, we can set different evaluation criteria from those for economic effects attracting visitors. This will allow us to appropriately evaluate activities that have not been evaluated before and clarify the various ways in which activities inspired by anime can be conducted. Therefore, “Anime Pilgrimages” should be viewed as part of fan activities.

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