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10件中 1-10の結果を表示しています
  • 香港の事例研究より
    清水 麻帆
    コンテンツツーリズム学会論文集
    2017年 4 巻 2-12
    発行日: 2017年
    公開日: 2021/08/27
    ジャーナル フリー
    近年、世界中で歴史的建築物や古い建築物を文化施設へと再活用する文化戦略が実施されている。しかしながら、歴史的建築物はその物語性よりもハードの活用と保全に重きが置かれてきた。これらの建築物は、単なる観光資源ではなく、都市文化を構築している1つの重要な文化観光資源であり、その背景には物語性や歴史が存在している。それらを観光客だけではなく、地域の住民にも認識してもらうことが維持可能なコンテンツツーリズムにつながるのである。そこで、歴史的建築物を有効に活用し、維持可能なコンテンツツーリズムにつながっているのかについて、以下では地域経済学に文化経済学を付け加えた視点から考察・検討している。第2節では、香港経済の経済的背景と歴史的建築物の芸術文化施設への活用との関係性について概説し、第3節では、芸術文化施設への再活用と観光との関連性や施設の活動の現状について考察している。最後に、歴史的建築物の再活用と維持可能なコンテンツツーリズムに関する課題と展望を述べている。
  • 西尾 尚晃
    マリンエンジニアリング
    2017年 52 巻 2 号 259-261
    発行日: 2017/03/01
    公開日: 2018/03/01
    ジャーナル フリー
  • DINAデータベース国際シンポジウム 「アジアにおける電子情報:その傾向と問題」
    情報管理
    1990年 33 巻 7 号 642-645
    発行日: 1990年
    公開日: 2012/03/23
    ジャーナル フリー
  • Aaron K. L. Leung, Christina K. L. Lee, 野坂 利也, 山本 澄子
    日本義肢装具学会誌
    2003年 19 巻 4 号 283-286
    発行日: 2003/10/01
    公開日: 2010/02/25
    ジャーナル フリー
  • 行方 正也
    ファルマシア
    1969年 5 巻 7 号 462-467
    発行日: 1969/07/15
    公開日: 2018/08/26
    ジャーナル フリー
  • 佐々木 邦博
    造園雑誌
    1987年 51 巻 5 号 43-48
    発行日: 1987/03/31
    公開日: 2011/07/19
    ジャーナル フリー
    19世紀中葉に実施されたオスマンによるパリ改造計画には緑地計画が重要な一部門として含まれている。緑地をその規模により三種類に区分して考え, それぞれをバランスよく市街地及びその周辺に配置した。一つのシステムとしてとらえられていたのであり, 緑地システムの実現においせは世界でも最も初期の例の一つであろう。そこでこの緑地計画の理念, 及び緑地がどのように利用され, 社会生活に影響を及ぼしたかを考察する。
  • 井上 邦子
    スポーツ人類學研究
    2003年 2002 巻 4 号 1-16
    発行日: 2003/03/31
    公開日: 2011/08/16
    ジャーナル フリー
    They hold the horse racing in “_??_ (caGan sara) ” -New Year's festival in the old calendar and sometimes hold it for the tourism. Among these horse racing, it is the most popular that held in Naadam-festival the traditional summer festival with the horse racing, Mongolian-style wrestling and the archery in Mongolia.
    In a case of the horse racing in the national Naadam-festival at a capital, Ulan Bator, about 400 horses are entered for the race, the riders are children from 5 to 12 years old. The horses are classified according to their age, and run a race from10 to 30km. The horses are gathered at the goal point at first, then a herd of the horses are moved to the start point at a trot. Finally, they turn in that place, and come running back the goal point. The best five horses are named “the five of _??_ (ayiraG) ” - “a _??_ p _??_ _??_” is the liquor made from milk of horses-, they are blessed and are poured “_??_” on their back.
    At present, they held the horse racing as “the sports festival of nation”. The horse racing, however. has the aspects of the ritual, originally. The former researchers have interpreted the horse racing of Naadam games as “_??_ (obu) -festival” -the ritual for worship of the earth-or the ritual of sacrifice. It is true that Naadam-festival is held for “the sports festival of nation” nowadays, but, I think the element of the ritual in Mongolian horse racing is kept in Mongolian people feeling toward race horses, because they worship the racehorses as the especially animal. The racehorses are the objects of belief in Mongolia, because they are buried at “_??_ (obu) -mound” that is for worship of the earth, when they died.
    By the way, many case studies of holy animal reported from every corner of the world. But the aspect of holy may vary with the context in which the animal live. If that is the case, how do I grasp the concept of holy towards the racehorses in Mongolia?
    I examine this paper as follows; (1) making clear about horse culture in Mongolia and horse racing in Naadam-festival (2) report about the skill to select and train the racehorses (3) studying about the aspect of racehorses holy.
    By the way, I study this paper on the basis of the data for six times field works from 1995 July to 1998 July.
    In the first place, the nomads in Mongolia think the horse have closer relationship with human being than the other domestic animals. Based on the horse culture above mentioned, “y _??_ a q _??_ _??_ (uyaGCin) ”, he is a technical nomad keeping the racehorses, trains the horses most effectively according to the lineage and the character of each horse. For example, “_??_ (uyaGcin) ” gives the text of a sutra, “_??_ (geyin Goo) ” to the horses, and furthermore, he takes care of the horse by the special cloth for courtesy. After that, the simple horse becomes the racehorse. When the training succeed in this way, it gives full play to the racehorse's ability, and they thought the racehorse is given the holy.
    Interestingly holy of racehorse given by the skill of “_??_ (uvaGcin) ” doesn't maintain. The race-horse is put out to grass like the others domestic animals again after the Naadam-festival. This shows the fact that there is “holy cycle of racehorse”, they have their own way of training and giving holy to the horse on the basis of traditional view of Mongolian nomads. Accordingly, I think the racehorse may be defined as the animal for sacrifice while being alive at present.
    In current Mongolia, holy of the racehorse still exists through Naadam-festival, which is placed as the national sports
  • 澤野 雅彦
    体育・スポーツ経営学研究
    2017年 31 巻 73-89
    発行日: 2017/10/31
    公開日: 2019/09/07
    ジャーナル フリー
  • ―トマス・エロイ・マルティネスにおけるアルゼンチンの座標―
    山田 美雪
    HISPANICA / HISPÁNICA
    2019年 2019 巻 63 号 115-137
    発行日: 2019/12/25
    公開日: 2020/03/13
    ジャーナル フリー

     本稿は、アルゼンチンの作家トマス・エロイ・マルティネス(Tomás Eloy Martínez, 1932-2010)の著作における、世界の中でのアルゼンチン像の変遷を、その生涯とエクリチュールの鍵となる3つの時期に着目し、検証するものである。具体的には、1960年代、週刊誌『プリメラ・プラナPrimera Plana』における記事、軍政下および亡命・民政移管後に編まれたエッセイ、アルゼンチンの地図をモチーフとした晩年の小説『タンゴ歌手El cantor de tango』(2004)と『煉獄Purgatorio』(2008)を取り上げ、世界最先端の文化の受信/発信地から、抹消された暴力の記憶が堆積した土地、さらに歴史の犠牲者の記憶により世界と共鳴する磁場へという、著者のアルゼンチン観の変容を明らかにする。その試みにおいて、文学的主題としてのアルゼンチンが持つ可能性について考察したい。

  • - 現代、日本近代、欧米近代の視点から-
    松浪 稔, 中坊 敏朗, 玉置 通夫, 森田 浩之
    スポーツ史研究
    2013年 26 巻 63-98
    発行日: 2013年
    公開日: 2017/03/18
    ジャーナル オープンアクセス
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