詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する:
全文: "名古屋市立明正小学校"
2件中 1-2の結果を表示しています
  • 藤原 祐希, 入月 俊明, 林 広樹, 田中 裕一郎, 渡辺 真由子, 清水 謙二朗
    地質学雑誌
    2005年 111 巻 12 号 779-791
    発行日: 2005年
    公開日: 2006/04/05
    ジャーナル フリー
    三重県伊賀市東部に分布する中新統阿波層群の岩相層序の再検討を行い,さらに微化石に基づく年代推定を行った.阿波層群は下位より東谷畑層,平松層および槇野層から構成される.東谷畑層は領家帯の花崗岩・片麻岩類を不整合に覆う基底礫岩からなる.本研究での平松層は従来の子延層と平松層を一括して再定義された地層で,砂質礫岩,砂岩および泥岩からなり,2回の海進-海退サイクルが存在する.槇野層は含礫泥岩からなり,平松層を不整合に覆う可能性が高いことが本研究で明らかになった.東谷畑層と平松層には北東~南西方向に延びる断層や褶曲構造が発達している.一方,槇野層には盆状構造が発達している.浮遊性微化石の生層序学的研究の結果,平松層はBlow(1969)の浮遊性有孔虫化石帯N.6~N.8帯のいずれかの区間に対比される.槇野層はN.8~N.9帯およびOkada and Bukry(1980)の石灰質ナンノ化石帯CN3に対比されることから,16.4~15.6 Maに堆積した地層であることが明らかになった.
  • 伊深 祥子, 服部 美香
    日本家庭科教育学会誌
    2014年 57 巻 3 号 208-216
    発行日: 2014/11/01
    公開日: 2017/11/17
    ジャーナル オープンアクセス
    Developing practical performance ability in classroom has been an important subject in recent years. This research is a case study of one student, and shows how she developed her performance ability in the classroom. The target lesson of this research is Food Selection focusing on "the lesson of pudding" in the home economics class. The goal of this study was to develop the student ability through trail lessons, conferences, and on-site lessons. A student learned the following three things. Results : 1) The teacher must keep quiet and give students a chance to express. 2) The worksheet must leave some rooms for students to think about. 3) Breaking down the completed teaching plan will lead to building of the new class performance. For developing the practical performance ability, repeating the conference after class was effective. In the conference, students shared honest opinions such as "I would do anything to hear the voice of children." Student also abandoned ready-made lessons and developed the new method. Student learned that there is no ending in classroom research.
feedback
Top