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クエリ検索: "埼玉県立長瀞玉淀自然公園"
2件中 1-2の結果を表示しています
  • 礒部 有喜, 秋田 典子
    ランドスケープ研究
    2014年 77 巻 5 号 533-536
    発行日: 2014年
    公開日: 2015/05/22
    ジャーナル フリー
    Geoparks can be useful the sustainable development of the economy, nature conservation, and education by utilizing as local resources and history, geology, and cultural community. In recent years, as means of local revitalization, many regional cities are working in the activities Geopark. The purpose of this study is to examine the possibility of the management activities of local resource by Geopark method. September 2012, there are 25 Geoparks in Japan. In this study, I chose two Geoparks as case study because to compare the differences in management method according to the difference in the number of municipalities involved in the operation. And I conducted a survey to Chichibu and Shimonita, because these are located in the related area and have similar geology, and Chichibu operates in fiven municipalities, Shimonita operate in single municipality. Additionally, these are locations where time has passed since these started the Geopark activity. From survey results, I revealed that managing Geoparks lead creation of new resources and revitalizing existing resources. Furthermore, Geoparks can lead the cooperation of various organizations in the region, and the management activities by local residents, the management of local resources were also suggested.
  • 淡野 明彦
    地理学評論
    1974年 47 巻 8 号 498-510
    発行日: 1974/08/01
    公開日: 2008/12/24
    ジャーナル フリー
    今日,私鉄資本は単なる鉄道業としてにとどまらず,観光・娯楽・流通・不動産といった第三次産業のあらゆる分野にまで手を拡げ,「私鉄コンツェルン」とよばれるまでに肥大化した.私鉄資本がマーケットを拡大する場合には,工業資本が新しい工場の新設という形をとるのと同様に,鉄道やバス路線の新設といった形をとって新たな地域に進出し,その進出意図にかなったように地域を変容させていく.
    本稿では西武鉄道が西武秩父線を建設して秩父地方に進出していった事例をとりあげ,この路線の建設を通しての私鉄資本の進出が秩父地方をどのように変容させていったかを明らかにすることを目的とした.西武鉄道が西武秩父線建設においてめざしたのは,秩父地方の観光開発と天然資源開発であったため,この両面から秩父地方の変容をおさえていった.緒果として,西武秩父線は私鉄資本とセメント資本の中央から地'方へのパイプの役割を果し,「観光の秩父」「セメントの秩父」の性格がさらに強化されていく実態が把握された.
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