詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する: 検索条件を変更
クエリ検索: "青森県特産品センター"
3件中 1-3の結果を表示しています
  • 中村 元彦
    産学官連携ジャーナル
    2009年 5 巻 3 号 17-19
    発行日: 2009/03/15
    公開日: 2024/05/11
    ジャーナル フリー
  • -青森県清水森ナンバブランド確立研究会の事例分析-
    渋谷 長生
    農村経済研究
    2011年 29 巻 2 号 101-108
    発行日: 2011/12/01
    公開日: 2013/01/28
    ジャーナル フリー
    The important features defining the functions of an "inter-organizational intermediary" in studies of cooperation among agriculture, commerce, and industry are the following: roles an "inter-organizational intermediary" plays in promoting the cooperation among agriculture, commerce, and industry, and conditions in a local community; and roles of various supporting organizations involved in agriculture, commerce, and industry cooperation. This study analyzed roles and actors based on a case example.
    The "study group" in the case example has promoted various exchange and cooperation efforts among industry, government, academic institutions, and other organizations, aimed at preserving chili peppers, a local specialty, increasing farmers' incomes, and developing new products for commerce and industrial workers.
    The study revealed that the functions of the "study group," representing the "intermediary" in this case example, include internal functions such as creating places of information exchange, implementing joint actions, and establishing value-based connection, and external functions such as developing the sense of trust and security in a community through the participation of universities and governments, supporting governments by various means, executing joint projects with governments, and carrying out activities using the media. Furthermore, the study group helps improve the image and evaluation of chili peppers.
  • 栗林 賢
    地理学評論 Series A
    2017年 90 巻 2 号 137-149
    発行日: 2017/03/01
    公開日: 2022/03/02
    ジャーナル フリー

    本研究では,JAの合併に伴う取扱量の増大を背景とした卸売市場の集約化がどのようにして展開しているのかを,JAつがる弘前によるリンゴ出荷を対象に明らかにした.その結果,卸売市場への出荷は,産地での袋詰めや希望価格の実現性の低さなど産地側の負担が大きいものの,JA内で在庫が発生した際などに大量出荷可能な大都市の市場への量的集中がみられた.その一方で,大量に出荷することのできない市場でも価格や等階級指定の緩さといった取引上の優位性がある市場や出荷量の増加要求のあった市場への出荷は増加傾向にある.しかし,同じ少量出荷している市場でも,取引に優位性のない市場への出荷は減少傾向にある.そのような市場と多量出荷可能な市場間での出荷するリンゴの等階級の重なりが,より一層少量出荷型市場からの撤退を促し,多量出荷可能な市場への集約化を進行させていることもわかった.

feedback
Top