詳細検索結果
以下の条件での結果を表示する: 検索条件を変更
クエリ検索: "髙橋藍"
2件中 1-2の結果を表示しています
  • 保育所の地域環境による違い
    山田 千愛, 實川 慎子, 髙木 夏奈子, 栗原 ひとみ, 北田 沙也加, 髙野 良子
    植草学園大学研究紀要
    2020年 12 巻 73-84
    発行日: 2020/03/31
    公開日: 2020/04/23
    ジャーナル フリー

     本研究では,保育者の語りから保育所における地域の身近な人との関わりを検討した上で,地域環境との関係について明らかにすることを目的とした。保育所の保育者を対象とした半構造化面接の内容について Steps for Coding and Theorization(SCAT)を用いて質的分析を行った結果,「保育所の子どもと地域の身近 な人との関わり」は 2 カテゴリー,9 サブカテゴリー,12 構成概念,「保育所の保育者と地域の身近な人との関わり」は2 カテゴリー,7 サブカテゴリー,10 構成概念が抽出された。

    その結果,保育所における地域の身近な人との関わりは地域環境や開設からの年数により異なっているが,園庭の有無における明らかな違いは見られなかった。また,全園で子どもは〔地域住民〕に対して〈挨拶・会話〉を行っていることから,子どもは日頃から地域の身近な人との関わりから,見守られている安心感や地域に対する親しみを感じていると考えられる。

  • -発掘育成に着目して-
    永野 翔大, 中西 康己, 會田 宏
    コーチング学研究
    2020年 34 巻 1 号 61-71
    発行日: 2020/10/20
    公開日: 2021/05/27
    ジャーナル フリー

        This study aimed to obtain applicable information for a document that would be useful for constructing and improving the existing the Integrated Coaching system of the other sport associations by considering a factor that enables an Integrated Coaching system of scout and development to promoted in JVA. Therefore, we interviewed the relevant person involved in the construction regarding what he felt about the construction. The interview questions considered the following five ideas: purpose, positioning, problems, ideal form, and history of the Integrated Coaching system in JVA. A semi-structured interview format was used for the investigation. The first researcher of this study acted as the interviewer, analyzed and interpreted the contents of the interview responses. All the authors subsequently performed triangulation to increase the objectivity of the interpretation of the analysis results. By examining the contents of the interview responses, we obtained the following knowledge.
    1) By preparing a place for interaction and information exchange among various people concerned with the Integrated Coaching system enhances communication among the concerned stakeholders and enables the performance of various people involved in the Integrated Coaching such as excavation and development committee members and prefecture associations.
    2) More substantial activities among various people concerned with the Integrated Coaching system can be identified.
    3) The situation with regard to Integrated Coaching as a result of increased communication between people involved in Integrated Coaching are considered to be “visualized”.
    4) By the involvement of the national federation leaders in talent scouting at the field level has enabled children to continue the competition at a considerable rate.
        These promoting factors are interdependent, and each factor appears to enable the efficient construction of the Integrated Coaching system.

feedback
Top