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3件中 1-3の結果を表示しています
  • 吉川 拓伸
    色材協会誌
    2022年 95 巻 6 号 156-159
    発行日: 2022/06/20
    公開日: 2022/06/30
    ジャーナル 認証あり

    本稿では日本における化粧品のDX(Digital Transformation)について,とくに色彩領域にフォーカスして,具体的な取組みを紹介しながら解説する。コロナ禍によって,それまであまり進んでいなかった化粧品市場のDXが急激に推進された。その結果,オンラインカウンセリングやバーチャルメイクアップなど,店舗におけるフィジカル体験のデジタル化に加え,メタバースでのアバター用バーチャルメイクアップなど,デジタルをオリジンとするまったく新しい体験も生み出されている。今後,フィジカルとデジタルがさらに融合し,そこでの体験やデータがリンクすることでトータルとしての顧客体験が向上していくことが,化粧品のDXの最終ゴールである。

  • 佐藤 雄一
    画像電子学会誌
    2015年 44 巻 2 号 279-281
    発行日: 2015年
    公開日: 2016/10/31
    ジャーナル フリー
  • Jui-Che TU, Hsing-Tzu CHANG
    Journal of the Science of Design
    2017年 1 巻 2 号 2_41-2_50
    発行日: 2018/01/31
    公開日: 2018/02/01
    ジャーナル フリー
    The study explored the feelings experienced by female office workers with respect to color images for business make-up. The degree of color preference for business make-up was determined by evaluating significant differences. The results of this study were as follows. First, aesthetic measures with regards to color matching for business make-up were highly aesthetic and primarily warm in color tone with red and red-purple. Color harmony was based on the combination of the same and similar hues. Secondly, image vocabularies that referred to the color image of business make-up included the terms "natural", "friendly", "elegant", and "mature". Third, four dimension factors were identified on the basis of consumer lifestyle: meticulous planning and emphasis on convenience, reliance on well-known products, vulnerability to other people's behaviors, and brand-oriented. Ultimately, differences in color preferences were shown relative to different lifestyle clusters.
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