日本建築学会技術報告集
Online ISSN : 1881-8188
Print ISSN : 1341-9463
ISSN-L : 1341-9463
建築計画
オープンプラン小学校の教師と研究者の連携による学習環境づくりの実践と方法
美浜打瀬小学校でのとりくみ(その1)
橋本 都子上野 佳奈子倉斗 綾子
著者情報
ジャーナル フリー

2015 年 21 巻 48 号 p. 741-746

詳細
抄録
Workshop on learning space has been done for the teachers of Mihama Utase Elementary School (open-plan elementary school). As a result, teachers have found that the method of using learning space is diverse.Through the practice of learning, open plan type learning environment was confirmed that it is possible to perform teaching of utilizing its characteristics. In order to realize the maximum benefits of the open-plan, all classrooms in the same grade have to share the same learning space.
著者関連情報
© 2015 日本建築学会
前の記事 次の記事
feedback
Top