プラズマ応用科学
Online ISSN : 2435-1555
Print ISSN : 1340-3214
研究論文
イオンエンジンのPWM制御時におけるOFF時のリーク電流低減に関する研究
木下 順平白木 僚山本 直嗣大川 恭志船木 一幸中野 正勝
著者情報
ジャーナル フリー

2021 年 29 巻 1 号 p. 29-34

詳細
抄録
In order to improve the thrust performance of ion thrusters with pulse width modulation control, optimized grid system by numerical simulation was used for the reduction of leak ion beam current. The effect of reduction of mass flow rate on thrust performance was also investigated for the improvement of propellant utilization. The leak current was decreased from 30% to 3.5%, achieving dramatic improvements. The propellant utilization was also improved from 0.25 to 0.48 by decreasing the xenon mass flow rate from 9.8 ug/s(0.1 sccm) to 4.9 ug/s(0.05 sccm).
著者関連情報
© 2021 プラズマ応用科学会
前の記事 次の記事
feedback
Top