木更津工業高等専門学校紀要
Online ISSN : 2188-921X
Print ISSN : 2188-9201
ISSN-L : 0285-7901
原著論文
高専におけるアクティブ・ラーニングの試み(5)
ー振り返りとしての対話型説明プリントの効用(Part2)ー
鈴木 道治
著者情報
研究報告書・技術報告書 オープンアクセス

2020 年 53 巻 p. 37-40

詳細
抄録

I introduced a certain method of reflection last year and showed that the method was really effective and simple. I call this "wear two hats" method, which is describing the procedure toward the solution as if they explain it to their "virtual" friend. In this paper, I add the result of this year. According to the result, we recognize that some students have enough abilities concerning general writing skills, including mathematical writing.

著者関連情報
© 2020 独立行政法人 国立高等専門学校機構 木更津工業高等専門学校
前の記事 次の記事
feedback
Top